خبرگزاری کار ایران

حل مشکلات پیمانکاران پارس جنوبی در گرو تدبیر مسئولان

١٢۶ پرونده حقوقی علیه شرکت صدرا مطرح است

کد خبر : ۱۹۱۱۶۳

هم اکنون ١٢۶ پرونده حقوقی علیه این شرکت در دادگاه های کشور در زمینه سود سهام داران، مطالبه های پیمانکاران پروژه های متوقف شده، عدم نفع ساخته نشدن پروژه ها و… وجود دارد.

معاون مدیرعامل شرکت صدرا گفت: هم اکنون حدود ١٢۶ پرونده حقوقی بر علیه شرکت صدرا در دادگاه های کشور موجود است.

به گزارش ایلنا، کامران فروزان با تشریح چالشها و مشکلات کنونی شرکت صدرا تصریح کرد: هم اکنون ١٢۶ پرونده حقوقی علیه این شرکت در دادگاه های کشور در زمینه سود سهام داران، مطالبه های پیمانکاران پروژه های متوقف شده، عدم نفع ساخته نشدن پروژه ها و… وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در مقابل ۴٠ پرونده حقوقی توسط این شرکت بر علیه برخی افراد و سازمانها مطرح شده است.

معاون مدیرعامل شرکت صدرا تاکید کرد: نجات این شرکت از وضعیت کنونی نیازمند حمایت دولتی است.

بدهی دو هزار میلیارد تومانی صدرا

فروزان با اشاره به بدهی ٢ هزار میلیارد تومانی شرکت صدرا گفت: از این میزان هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان مربوط سنوات گذشته است؛ با توجه به مشکلات یاد شده هم اکنون مذاکرات زیادی با مسئولان دولتی برای برون رفت این شرکت از بحران در حال انجام است، به عنوان مثال تلاش می شود از منابع صندوق توسعه ملی در شرکت صدرا استفاده کنیم.

وی ورود به حوزه خدماتی صنعت نفت را از مامویتهای جدید این شرکت اعلام و تصریح کرد: حفاری و خدمات وابسته، مشارکت در توسعه و بهره برداری از میدانهای نفتی، بازسازی و نوسازی سکوهای نفتی و گازی به همراه ادامه ماموریتها و پروژه های قبلی از جمله برنامه های کاری جدید این شرکت است.

بر پایه این گزارش هم اکنون ساخت ١٠ سکوی فازهای ١٣، ١٧ و ١٨، ٢٢ تا ٢۴ میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صدرا در حال انجام است، با راه اندازی این سکوها به غیر از تولید روزانه هزاران بشکه محصولات و فرآورده های گازی، بیش از ١٧٠ میلیون متر مکعب گاز در روز به تولید کشور افزوده خواهد شد.

پیش از این قباد چوبدار، رئیس هیئت مدیره شرکت صدرا با بیان این که طی سه ماه گذشته این شرکت با مسئولان دولتی برای حل مشکلات خود به اندازه دو سال گذشته جلسه داشته است، گفته بود: در این میان پیگیری و تلاش وزارت نفت نسبت به دیگر وزارتخانه ها چشم افساست.

وی گفته بود: هم اکنون با دستور وزیر نفت کالاهای مورد نیاز پروژه های صدرا در پارس جنوبی با ضمانت شرکت نفت و گاز پارس از گمرک خارج می شود.

چوبدار از تخصیص بودجه توسط شرکت نفت و گاز پارس برای خرید کالاهای دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی به دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت خبر داد و گفته بود: با توجه به گشایشهای مالی انجام شده در ماههای اخیر، روند نصب جکتهای فازهای جدید پارس جنوبی نیز شتاب گرفته، به طوری که هم اکنون آخرین جکتهای فازهای ٢۴ و ١٣ به ترتیب در حال نصب و بارگیری است؛ با توجه به تمهیدات وزارت نفت به نظر می رسد نصب و راه اندازی سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بر اساس برنامه ریزی انجام شده تیرماه سال آینده انجام شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت صدرا به توقیف اموال این شرکت همچون، شناورها و جرثقیلها به دلیل شکایت طلبکاران دولتی و خصوصی از این شرکت اشاره و تصریح کرده بود: با همکاری مسئولان دولتی همچون، دادگستری استان بوشهر تاکنون برخی از این تجهیزات با رعایت حقوق قانونی مدعیان به دلیل فعالیت در پروژه های ملی رفع توقیف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز