خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان:

پرستاران «خدمات درمانی» از مزایای مشاغل سخت محرومند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۲۸

قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران بیمه خدمات درمانی اعمال نمی‌شود و این پرستاران بعد از ۳۰ سال کار بازنشسته می‌شوند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان با انتقاد از دوگانگی بازنشستگی پرستاران کشور گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران بیمه خدمات درمانی اعمال نمی‌شود و این پرستاران بعد از تکمیل ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند.

«عبدالحمید سطوت» در این باره به ایلنا گفت: پرستاران بسته به محل اشتغالشان در دو صندوق «تامین اجتماعی» و «خدمات درمانی» بیمه می‌شوند. پرستاران بازنشسته صندوق بیمه خدمات درمانی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور نمی‌شوند.

وی ادامه داد: پرستاران بیمه تامین اجتماعی طبق مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور، با ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شوند. این درحالی است که پرستاران بخش دولتی نمی‌توانند از این قانون استفاده کنند.

سطوت در تشریح این مساله افزود: پرستاران بخش دولتی بیمه شده صندوق بیمه خدمات درمانی هستند و پرستاران مراکز خیریه و بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی، از صندوق تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

وی در خصوص علت تفاوت در بازنشستگی این دو گروه گفت: دولت پرستاران را مشمول مشاغل سخت و زیان آور به حساب نمی‌آورد. به همین خاطر پرستاران بخش دولتی بعد از ۲۵ تا ۳۰ سال کار می‌توانند بازنشسته شوند.

وی افزود: در حال حاضر دو پرستار که به طور همزمان، یکی با بیمه خدمات درمانی و دیگری با بیمه تامین اجتماعی مشغول کار شوند یکی پس از ۳۰ سال و دیگری بعد از ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شود.

این عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان اصفهان ادامه داد: اعمال چنین تبعیضی در نحوه بازنشستگی اعضای یک صنف قابل توجیه نیست. طبق تشخیص وزارت کار و وزارت بهداشت و درمان، پرستاری شغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود. اما دولت پرستاران را مثل دیگر کارکنان خود بیمه و بازنشسته می‌کند. در واقع دولت بخشی از پرستاران را از حق خود محروم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز