خبرگزاری کار ایران

گفتگویی با کارگردان سریال مدینه؛

چگونه سیروس مقدم " برند " شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۶۱

مقدم به گواه بسیاری از تماشاگران و منتقدان آثارش؛ به خوبی مخاطب را می‌شناسد و می‌داند چگونه آنها را راضی کند. مدینه‌؛ تجربه‌‌ی موفقی در کارنامه‌ی کاری او بود که درکنار دیگر آثار موفق‌اش توانست نظرهای زیادی را جلب کند.

سیروس مقدم؛ کارگردان سریال تلویزیونی مدینه است. سریالی که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شد و نظر بسیاری از مخاطبان تلویزیون را جلب کرد.

مقدم درباره " مدینه " می‌گوید: این سریال سعی دارد به مشکلاتی که مردم هم‌اکنون با آن دست به گریبان هستند؛ بپردازد و آنها را تصویری کند. به نظر من سریال به دلیل اینکه از تلویزیون پخش می‌شود و طبیعتا مخاطب بیشتری را پوشش می‌دهد باید به گونه‌ای موضوعات را برگزیند که مخاطب بتواند با آن همذات‌پنداری کند یعنی آن مسائل را شخصا تجربه کرده باشد یا به عنوان مشکل در دیگران دیده باشد.

او درباره ارتباط مخاطبان با سریال مدینه می‌گوید: قبلا هم گفته‌ام، معضلاتی که از دل جامعه بیرون آمده باشد می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. من هم از بازخوردهایی که داشته‌ایم؛ دریافتم که مخاطبان با سریال مدینه ارتباط خوبی برقرار کردند.

این کارگردان درباره شناخت مخاطب از وی و آثارش می‌گوید: کارگردانانی که چند سریال یا فیلم سینمایی می‌سازند به واسطه اثرشان در ذهن مخاطب می‌مانند و در واقع مانند یک برند می‌شوند. این مخاطبان با کمک همین شناخت می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند و حس خوبی از دیدنش داشته باشند. البته این موضوع این مسئله دوسویه است، یعنی نه تنها من تماشاگر امروز را می‌شناسم که آنها هم مرا می‌شناسد و با آثار من ارتباط برقرار می‌کنند.

کارکردان سریال " پایتخت " درباره استفاده گل درشت از تبلیغات در سریالش می‌گوید: به نظر من تا یک تبلیغ به ساختمان فیلمنامه لطمه نزده؛ نمی‌توانیم بگوئیم که گل درشت بوده است. جذب اسپانسر هیچ اشکالی در کار به وجود نمی‌آورد. یک سناریو؛ داستان خود را روایت می‌کند و در ورای آن تبلیغاتی هم صورت می‌گیرد که از نظر من هیچ اشکالی به وجود نمی‌آید. فقط می‌توان سریال‌های بیشتری ساخت و با موفقیتش در ذهن مخاطب؛ اسپاسرهای بیشتری را مجاب کرد تا در ساخت سریال‌ها مشارکت کنند.

او درباره کارکرد موضوع ربا در سریال مدینه هم می‌گوید: موضوع ربا مسئله‌ای است که زندگی بسیاری از آدم‌ها را دستخوش خود قرار داده است بنابراین پرداخت به چنین موضوعی برای امروز جامعه ما لازم است و در واقع به جوانان بلندپرواز هشدار می‌دهد بی‌گدار به آب نزنند و مسیر کاری خود را از راه اصولی جلو ببرند.

او درباره ساخت سریال‌های مناسبتی و زمان محدودی که کارگردان برای ساخت این آثار دارد؛ می‌گوید: هیچ قانون نوشته‌ای وجود ندارد که بگوید سریال‌ها و فیلم‌هایی که در زمان‌های طولانی و با سوپراستارها ساخته می‌شوند؛ قطعا خروجی قابل قبولی خواهد داشت و تماشاگر با آنها ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین ساخت سریال‌ها با تایم کم هم اگر به درستی چیده شده باشند هم می‌توانند موفق عمل کنند.

او درباره بازی بازیگران سریال مدینه می‌گوید: بازیگران نهایت تلاش خود را کردند و به خوبی توانستند از پس نقش‌هایشان برآیند. من هم از نتیجه بازی آنها راضی و از تلاش‌شان سپاسگزارم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم حاضر است دستیار تقوایی و میرباقری باشد؛ می‌گوید: مطمئنا هنوز هم دوست دارم با این دوستان بزرگ کار کنم و قرار هم بود این اتفاق بیفتد اما متاسفانه به دلیل مشغله زیاد من فرصت نکردم اما امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد و بتوانم با این دوستان عزیزم همکار شوم.

مقدم درباره اینکه در روز چند دقیقه تصویر می‌گیرد؛ می‌گوید: متوسط بین ۷ تا ۱۰ دقیقه تصویر می‌گیرم و در کارهایی که سخت‌تر باشد مانند سریال دیوار؛ روزی ۷ دقیقه بیشتر نمی‌شود تصویر گرفت.

این کارگردان درباره همکاری با سعید نعمت الله(نویسنده فیلمنامه) می‌گوید: سعید نعمت‌الله به خوبی کارش را بلد است و جزو نویسندکان خوب کشور ما است. من هم تجربه بسیار خوبی در همکاری با او داشتم و امیدوارم او هم از آنچه براساس نوشته‌اش ساخته شده؛ راضی باشد.

سیروس مقدم درباره ساخت آخرین کارش می‌گوید: تنها چیزی که درحال حاضر می‌گویم این است که کاری بعدی‌ام را عید نوروز خواهم ساخت و بازهم امیدوارم بتوانم نظر تماشاگران را جلب کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز