خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل تأمین اجتماعی:

دیدگاه حمایتی نباید موجب تضییع حقوق بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۵۵

این سازمان متحمل خساراتی از جهت تحمیل قوانین و مقررات، بدون تأمین و پرداخت منابع مالی در سال‌های گذشته شد که این امر علاوه بر تغییر روند بیمه پردازی از بیمه اجباری به بیمه شدگان خاص، موجب افزایش بدهی دولت به سازمان و مطالبات مردمی از سازمان شده است.

مشاور مدیرعامل تأمین اجتماعی و مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی تأکید کرد: بایستی ترتیبی اتخاذ شود که دیدگاه حمایتی به فرد یا گروهی موجب تضییع حقوق صاحبان این سازمان که همانا بیمه شدگان، ‌مستمری بگیران و کارفرمایان هستند, نشود.

رحیم اردلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تغییرات پی در پی مدیریتی طی سنوات اخیر افزود: این سازمان متحمل خساراتی از جهت تحمیل قوانین و مقررات، بدون تأمین و پرداخت منابع مالی در سالهای گذشته شد که این امر علاوه بر تغییر روند بیمه پردازی از بیمه اجباری به بیمه شدگان خاص، موجب افزایش بدهی دولت به سازمان و مطالبات مردمی از سازمان شده است.

وی با تأکید بر احقاق حقوق بیمه شدگان، ضرورت افزایش تعامل سازنده مراجع ذی صلاح در بررسی ادعای اشتغال بیمه شدگان، مشاغل سخت و زیان آور و بیمه بیکاری را یادآور شد و گفت: ظرفیت کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی تکیه گاه اساسی این نهاد بوده و عامل برون رفت از چالش‌های آن به شمار می رود.

اردلان با بیان اینکه تامین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد در آمدها، مظهر استقرار امنیت و عدالت اجتماعی و ایجاد کننده آرامش خاطر و عزت نفس در افراد به شمار می رود، افزود: این سازمان نقش بسزایی در حمایت از مردم جامعه در برابر مخاطرات ناشی از بحرانهای اقتصادی و نظام نامتقارن توزیع داشته و امروزه آن چنان از نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخوردار شده است که نه تنها از آن به عنوان ابزار و سیستم توسعه یاد می کنند بلکه آن را هدف توسعه پایدار نیز می نامند.

وی تامین اجتماعی را هم پیش نیاز و ابزار توسعه و هم هدف توسعه خواند و گفت: این مهم در ایران اسلامی به طور جامع در اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و به تبع آن سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزگترین سازمان بیمه ای، ‌اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان کشور با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۰ درصد از آحاد جامعه و ارائه خدمات متنوع ۱۸ گانه توانسته است نقش شاخصی در نظام تأمین اجتماعی کشور ایفا کند.

اردلان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه با مشارکت بیمه شده، کارفرما و دولت تأمین شده و متکی به بودجه عمومی دولتی نیست، به همین دلیل دارائی ها و سرمایه های آن حق الناس بوده و متعلق به افراد تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.

وی با بیان اینکه به جهت حفظ و صیانت از منابع سازمان تأمین اجتماعی مبنای خدمات آن بر محاسبات بیمه ای پایه ریزی شده است تأکید کرد: ضرورت دارد در تدوین قوانین و مقررات این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مشاور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، سازمان تأمین اجتماعی را مشمول اکثر بندهای این سیاست‌ها دانست و گفت: این سازمان با فعالیت خود در دو بخش بیمه و درمانی با تأمین آتیه، امنیت و آرامش خاطر نیرهای مولد جامعه همیار کارفرمایان بوده و نقش بی بدیلی در ضمانت تولید و اشتغال جامعه ایفا می نماید.

اردلان با اشاره به برنامه های این سازمان خاطرنشان کرد: این سازمان اکنون توانسته چالشهای سالهای اخیر را با حاکمیت دولت تدبیر و امید به سرعت مرتفع نموده و گامهای های بلندی در جهت تسهیل امور مخاطبین و جلب اعتماد متقابل شرکای اجتماعی خود بردارد که از آن جمله می توان تأمین کسری اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ سازمان را نام برد که با تدبیر و درایت مدیریت و کارکنان، ‌این سازمان توانست بدون فروش اموال و دارائیهای خود و استقراض از سیستم بانکی کلیه تعهدات خود را به روز نموده و حتی برای اولین بار افزایش حقوق مستمری بگیران را از ابتدای فرودین ماه سال جاری اعمال و پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز