خبرگزاری کار ایران

صنعت هوایی جهان در ۲۰ سال آتی به نیم میلیون خلبان جدید نیاز دارد

کد خبر : ۱۹۰۷۹۷

چالش برآورده سازی نیاز جهانی به کارشناس و متخصص حرفه ای برای شرکت های هواپیمایی را تنها یک شرکت یا در یک منطقه از جهان نمی تواند مرتفع سازد.

شرکت هواپیماسازی بویینگ روز چهارشنبه اعلام کرد: صنعت حمل و نقل هوایی جهان در ۲۰ سال آتی به حدود ۵۳۳ هزار خلبان تازه برای هدایت هواپیماهای مسافربری و تجاری نیاز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این شرکت آمریکایی افزود: ظرف سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۳۳ همچنین به ۵۴۸ هزار کارشناس فنی تازه برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافری و تجاری نیاز خواهد بود.

بیانیه بویینگ حاکی است: به علت افزایش ظرفیت شرکت های هواپیمایی و سفارش برای ساخت مدل های پهن پیکر و دورپرواز، اکنون نیاز به خلبان در منطقه آسیا واقیانوسیه، ۴۱ درصد کل نیاز جهانی را تشکیل می دهد و منطقه خاورمیانه شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه است.

این بیانیه می افزاید: به طور کلی تقاضای جهانی برای خلبان و کارشناس فنی ناشی از افزایش مداوم تحویل هواپیما به ویژه هواپیماهای پهن پیکر، موجب نیاز سالانه جهانی به حدود ۲۷ هزار خلبان و ۲۹ هزار کارشناس فنی تازه می شود.

بر اساس ارزیابی این شرکت هواپیماسازی آمریکایی، منطقه آسیا واقیانوسیه در ۲۰ سال آتی به استخدام ۲۱۶ هزار خلبان و ۲۲۴ هزار کارشناس فنی، نیاز خواهد داشت.

بیانیه این شرکت می افزاید: در این مدت، اروپا به ۹۴ هزار خلبان و ۱۰۲ تکنیسین، آمریکای شمالی به ۸۸ هزار خلبان و ۱۰۹ تکنیسین و خاورمیانه به ۵۵ هزار خلبان و ۶۲ هزار تکنیسین تازه نیاز خواهد داشت.

به گفته ˈشری کاربریˈ معاون بخش خدمات پروازی شرکت بویینگ، چالش برآورده سازی نیاز جهانی به کارشناس و متخصص حرفه ای برای شرکت های هواپیمایی را تنها یک شرکت یا در یک منطقه از جهان نمی تواند مرتفع سازد.

وی افزود: این مسأله ای جهانی است که تنها به دست همه طرف های درگیر، یعنی شرکت های هواپیمایی و سازنده هواپیما و تجهیزات آموزشی، سازمان های ارایه کننده روش های آموزش، نهادهای تنظیم مقررات و مؤسسات آموزشی سراسر جهان، قابل حل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز