خبرگزاری کار ایران

توضیحات الهام شعبانی درباره نقش «الیور تویست»؛

سکوت و معصومیت همچنان ویژگی آشنای شخصیت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۹۱

همه تصور می‌کنند با همان الیور همیشگی که در سریال معروف «الیور تویست» دیده‌اند؛ مواجه خواهند شد در حالیکه اصلا اینطور نیست و این اجرا کاملا مدرن شده است.

بازیگر نقش «الیور تویست» معتقد است مخاطب در این نمایش با نمایش‌نامه‌ای به روز شده نسبت به متن اصلی مواجه می‌شود و او نیز تلاش کرده الیوری متفاوت از آنچه در خاطره‌ی تماشاگران وجود دارد را به اجرا بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام شعبانی که قرار است در نقش «الیور تویست» روی صحنه برود در ارتباط با آغاز همکاری خود با کارگردان گفت: از دو سال قبل در جریان نگارش متن توسط اصغر خلیلی بودم و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که وقتی به عنوان طراح لباس با یک نمایش همکاری داشتم خیلی اتفاقی چهره من را با کلاه دید و تصمیم گرفت ایفای نقش الیور را برعهده‌ام بگذارد.

وی با بیان اینکه نویسنده و کارگردان دو سال درگیر بازنویسی متن و دریافت اجرا بود با ارائه توضیح بیشتر درباره نقش خود بیان کرد: همه تصور می‌کنند با همان الیور همیشگی که در تصویر یا سریال معروف الیور تویست دیده‌اند مواجه خواهند شد در حالیکه اصلا اینطور نیست و این اجرا کاملا مدرن شده است.

طراح لباس نمایش «هملت» با تاکید بر اینکه همه چیز در این نمایش به امروز ارتباط پیدا می‌کند؛ ادامه داد: سعی کردم یک الیور متفاوت را بازی کنم و در حال حاضر نمی‌توانم بگویم کاملا با یک تیپ‌سازی مواجه هستیم یا چیز دیگر؛ به نظرم بهتر است آنچه اجرا می‌شود را بعد از روی صحنه رفتن کار ببینیم و نظر دهیم. چون امکان دارد من بگویم شخصیت جدیدی خلق شده و منتقدان بگویند تیپ‌سازی اتفاق افتاده یا برعکس.

شعبانی خاطرنشان کرد: معصومیت الیور یکی از ویژگی‌هایی بود که خیلی مورد توجه قرار دادم و این اتفاقا برخلاف روحیات خود من قرار می‌گیرد، چراکه فرد شر و شوری هستم، اما الیور بچه خجالتی و کم حرفی است.

این بازیگر درباره تفاوت شخصیت الیوری که او برعهده دارد و آنچه در خاطره تماشاگر ثبت شده؛ اظهار داشت: شخصیتی که در فیلم یا رمان با آن مواجه هستیم یک پسر بچه‌ است که با توجه به جنسیت من اولین تفاوت شکل می‌گیرد. سعی کردم معصومیت و کودکی شخصیت را بازی کنم؛ البته این به معنی نزدیک شدن به کار کودک نیست.

وی افزود: اینجا هم مانند آنچه در تصویر تجربه شده، دیالوگ شخصیت زیاد نیست و من در نقش الیور بازی در سکوت‌های بسیاری را تجربه می‌کنم. چندجایی هم سوال می‌پرسد و دفترچه‌ای دارد که بعضی چیزها را با نقاشی نشان می‌دهد، به عنوان مثال برای مشخص کردن قانون شکل ترازو را برای خود نقاشی می‌کند. اما به طور کل سکوت و معصومیت همچنان ویژگی‌های آشنای این شخصیت خواهد بود.

شعبانی در پایان بیان کرد: از ۲۰ فروردین تا امروز در حال تمرین هستیم و تلاش کردم الیوری را نشان دهم که با آنچه قبلا تجربه شده متفاوت باشد. امیدوارم پس از شروع اجراها هم تماشاگر با دیدن اجرای ما این تفاوت‌ها را تایید کند و بپسندد.

الهام پاوه‌نژاد، فرزاد حسنی، نرگس محمدی، حمید منوچهری، امیر کربلایی زاده، سیروس همتی، الهام شعبانی، جواد مولانیا، نگین ابدالی، علیرضا زمانی نسب، ثمره کمالی و نوشین تبریزی در این نمایش نقش‌های اصلی را برعهده دارند. همچنین ۴۵ بازیگر دیگر نیز علاوه بر گروه اصلی بازیگران در این نمایش حضور خواهند داشت.

نمایش «الیور تویست» به کارگردانی اصغر خلیلی کاری از گروه تئاتر " تجربه نو " است که از ۲۹ تیر تا ۲۹ مرداد ساعت ۲۱ در تالار حافظ به صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز