خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تحولات غزه:

نامه پورمحمدی به وزیران دادگستری کشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۳۷

وزیر دادگستری در نامه‌های جداگانه‌ای به وزاری دادگستری کشورهای اسلامی و وزرای دادگستری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار واکنش کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

وزیر دادگستری در نامه‌های جداگانه‌ای به وزاری دادگستری کشورهای اسلامی و وزرای دادگستری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار واکنش کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نامه ای خطاب به وزیران دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نوشت: ما به عنوان کشورهای مسلمان، بیش از دیگران در قبال آنچه امروز در غزه می‌گذرد، مسئولیم و لازم است همانگونه که از روزه داری این ماه عبادت سربلند بیرون آمده‌ایم، با استفاده از ظرفیت سازمان همکاری‌های اسلامی و دولت‌های متبوع خود در محدود نمودن جنایات این رژیم در این آزمون بزرگتر نیز پیروز گردیم.

متن نامه وزیر دادگستری بدین شرح است:

" عید فطر فرا رسیده ولی روح امت اسلامی عمیقاً جریحه دار است. متاسفانه در ماه مبارک رمضان، بار دیگر فصل جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه پاره تن اسلام آغاز شد و جهان ناباورانه ددمنشی و خونریزی این رژیم جعلی را علیه ملت مظلوم فلسطین شاهد بود.

حملات گسترده و کورکورانه علیه غزه و قتل عام بیش از هزار غیرنظامی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، بی شک تأسف هر انسان آزاده ای را در گوشه و کنار جهان برمی انگیزد و قلب ها را به درد می آورد. آنچه در غزه می گذرد آشکارا نسل­کشی و تلاشی عامدانه برای کشتار و نابودی مسلمانانی است که مالکان و صاحبان اصلی و تاریخی فلسطین هستند. در این میان

مواضع منفعل جامعه جهانی و شورای امنیت، مساله را به تراژدی بی سابقه ای تبدیل نموده و ناکارآمدی سازوکارهای موجود نظام بین المللی در حفظ صلح و امنیت جهانی و تأمین عدالت بین المللی را بیش از پیش به نمایش می گذارد.

مسلماً، ما به عنوان کشورهای مسلمان، بیش از دیگران در قبال آنچه امروز در غزه می گذرد، مسئولیم و لازم است همانگونه که از روزه داری این ماه عبادت سربلند بیرون آمده ایم، با استفاده از ظرفیت سازمان همکاری های اسلامی و دولت ها متبوع خود در محدود نمودن جنایات این رژیم در این آزمون بزرگتر نیز پیروز گردیم. لذا، انتظار جدی امت اسلامی از ما، رهبران و مدیران کشورهای اسلامی، این است که ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، از جامعه جهانی یک صدا بخواهیم تا در راستای ایفای وظایف خود و به منظور جلوگیری از وقوع فاجعه ای انسانی اقدامات عملی لازم را انجام دهد.

وزیر دادگستری همچنین در نامه ای خطاب به وزرای دادگستری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نوشت: بی تردید جنایات رژیم صهیونیستی امروزه صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند و انتظار می رود کشورهای جنبش عدم تعهد که همواره حامی حق تعیین سرنوشت، عدالت بین المللی و نظام حکومت قانون در عرصه بین الملل بوده اند، بار دیگر یک صدا در برابر این جنایات بایستند و موجبات کیفر آمرین و عاملین جنایات مذکور را فراهم آورند.

متن نامه وزیر دادگستری به این شرح است:

" در هفته های اخیر رژیم صهیونیستی به بهانه های واهی مبادرت به حمله نظامی از هوا، دریا و زمین به مناطق مسکونی و قتل عام غیر نظامیان در نوار غزه کرده است. نیروهای نظامی صهیونیستی آگاهانه شهرهای بی دفاع و مناطق مسکونی غیر نظامی را تخریب می کنند و عامدانه جمعیت و اماکن غیر نظامی را هدف قرار می دهند. شدت و نوع حملات با ضرورت های نظامی و حتی بهانه های واهی مذکور تناسب ندارد. هر شاهد بی طرفی اذعان خواهد کرد که نیروهای صهیونیستی آگاهانه، نظام‌مند و به صورت گسترده مرتکب جنایت علیه غیر نظامیان و ساکنان بی دفاع غزه می شوند.

قواعد حقوق بین الملل عرفی و مفاد معاهدات جهان شمول بشر دوستانه، مانند ماده ۳ مشترک کنوانسیون های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹، قواعد حقوق جنگ منظم به کنوانسیون چهارم لاهه ۱۹۰۷، کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ و پروتکل اول الحاقی به کنوانسیون های ژنو ۱۹۴۹ حملات کورکورانه یا عامدانه علیه جمعیت و اماکن غیر نظامی را ممنوع می کنند. این اعمال مصداق بارز جنایات جنگی و مستوجب مجازات محسوب می گردند.

بی تردید جنایات رژیم صهیونیستی که امروزه صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، ناشی از بی کیفر ماندن جنایاتی است که این رژیم در ۶۶ سال گذشته علیه فلسطینیان بی دفاع مرتکب شده است. استمرار این جنایات ارزش های والای انسانی، عدالت بین الملل و حکومت قانون که همگی بنیاد های جامعه بین الملل هستند را به سخره می گیرد.

انتظار می رود که کشورهای جنبش عدم تعهد که همواره حامی حق تعیین سرنوشت، عدالت بین المللی و نظام حکومت قانون در عرصه بین الملل بوده اند، بار دیگر یک صدا در برابر این جنایات بایستند و موجبات کیفر آمرین و عاملین جنایات مذکور را فراهم آورند. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز