خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خواستار شد:

جلوگیری از گران‌فروشی میوه با گزارش مردم و افزایش جریمه

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۰۵

«قانون نظام صنفی این حق را به فروشندگان داده است که تا ۳۰ درصد قیمت درج شده در فاکتور میوه را افزایش دهند؛ اما متاسفانه شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت توسط مغازه داران بوده‌ایم.»

بازار میوه و تره بار با مازاد عرضه روبرو است؛ اما قیمت بالای میوه در برابر مازاد عرضه قد برافراشته تا هم چنان رکود در بازار میوه و تره بار یکه تاز میدان باشد. بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی در رابطه با مصرف میوه هر فرد باید روزانه ۵ سهم میوه بخورد؛ اما در کشور ما حدود ۸۶ درصد جمعیت کمتر از این میزان میوه مصرف می‌کنند.

مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه میوه و تره بار به خبرنگار ایلنا گفت: «امسال در ماه رمضان دوبرابر عرضه میوه داشته‌ایم؛ اما بازار فروش میوه راکد است.
وی در رابطه با اختلاف قیمت چشمگیر میوه در میادین تره بار با مغازه‌های سطح شهر اظهار کرد: ما پل ارتباطی بین مردم و کشاورز هستیم روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تن ورودی بار میوه به میدان اصلی یا‌‌ همان مادر داریم که فروشندگان میوه در سطح شهر میوه خود را از آنجا تامین می‌کنند. قانون نظام صنفی این حق را به فروشندگان داده است که تا ۳۰ درصد قیمت درج شده در فاکتور میوه را افزایش دهند؛ اما متاسفانه شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت توسط مغازه داران بوده‌ایم.
مصطفی دارایی‌نژاد درخصوص تخلف مغازه داران اظهار کرد: «مغازه دار موظف است که فاکتور اصلی را در معرض دید خریدار قرار دهد نهادهای مسئول نظارت؛ علاوه بر تعزیرات، وزارت صنعت معدن تجارت و بازرسین اصناف می‌باشند.
وی یکی از عوامل بازدارنده گران فروشی را افزایش جریمه دانست واظهار کرد: «شاید با بالا بردن جریمه برای مغازه داران گران فروش بتوان جلوی گران فروشی را گرفت، وقتی مغازه داری بابت گران فروشی‌اش تنها ۱۰۰ هزارتومان جریمه می‌شود و مبلغ جریمه را بافروش چند کیسه میوه تامین می‌کند، نباید انتظار دیگری داشت.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز