خبرگزاری کار ایران

برومند از پوستر جشنواره تهران – مبارک رونمایی کرد؛

عروسکی‌ها در رویای خانه دائم

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۹۲

برومند در این مراسم از رایزنی‌های خود با شهردار منطقه یک برای در اختیار گرفتن بنایی ۲۶۰۰ متری به منظور فعالیت و اجراهای گروه‌های تئاتر عروسکی خبر داد.

مرضیه برومند، دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک روز گذشته یکشنبه – ۵ مردادماه - ضمن رونمایی از پوستر جشنواره، ابراز امیدواری کرد با حسن نظر شهردار منطقه یک آپارتمان ۲۶۰۰ متری در منطقه جماران برای اجرای آثار هنرمندان تئاتر عروسکی در اختیار اهالی این عرصه گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشنواره تئاتر عروسکی روز گذشته شاهد جمع شدن تعداد زیادی از هنرمندان و مدیران در ساختمان دبیرخانه تئاتر عروسکی تهران – مبارک، برای رونمایی از پوستر این رویداد بود. مرضیه برومند در ابتدای این جلسه خطاب به حاضران گفت: به خانه ما خوش آمدید، اینجا خانه من نیست بلکه خانه همه بچه‌های تئاتر عروسکی است. البته این خانه فعلا موفقت است و آن را تنها برای یک سال در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این خانه موفقت تبدیل به محلی دائمی شود، ادامه داد: خانه‌ای که همه دوستش داشته باشیم و به محلی برای تمرین و گردهمایی‌های بچه‌های عروسکی تبدیل شود. البته به این شرط که شما هم کار خود را با انگیزه و احساس مسئولیت انجام دهید.

برومند ضمن ابراز امیدواری از اینکه امسال ۱۰ نمایش قابل دفاع از بین آثار انتخاب شود، اظهار داشت: به این ترتیب من هم می‌توانم به مسئولان اعتراض کنم تا برای اجراهای بچه‌ها سالن در اختیار بگذارند.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران – یونیما به کاستی‌های مالی نیز اشاره کرد و گفت: شرمنده هستم که نتوانستم پول زیادی برای شروع تمرین‌ها به شما بدهم، البته اعتقاد ندارم باید در این مرحله پول پرداخت شود و اگر بودجه هم داشتم نمی‌دادم‍!

برومند سپس از افرادی چون پیمان شریعتی، مهندس کاظمی، حسین طاهری، منیژه حکمت و مهندس یزدانی شهردار منطقه یک که او را در این دوره همراهی کردند تشکر کرد و اظهار داشت: به ویژه باید از مهندس یزدانی تشکر کنم که اگر ایشان نبود این ساختمان برای بچه‌های عروسکی فراهم نمی‌شد. ای کاش مرکزهنرهای نمایشی پول داشت و این کار را برای ما انجام می‌داد.

وی ادامه داد: کاش می‌توانستیم خودمان هزینه‌ها را پرداخت کنیم؛ ولی همه می‌دانیم پول جای دیگری است و ما باید تلاش کنیم پول را برای این کارها از دست دیگران خارج کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش‌ها» همچنین به مدتی که کارهای جشنواره در دفتر منیژه حکمت انجام شده است؛ اشاره کرد و از کاظمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اقتصادی خواست تا چند کلامی برای حاضران در جمع صحبت کند.

کاظمی با تاکید بر اینکه تهیه ساختمان برای هنرمندان تئاتر عروسکی تنها از فردی مانند مرضیه برومند برمی‌آمد؛ گفت: بحثبودجه اندک تئاتر همواره مطرح بوده و خانم برومند هم با من صحبتی در این رابطه داشت که کاملا درست و منطقی بود. تئاتر کشور همیشه در مزیقه‌های بودجه‌ای گرفتار بوده و همان زمان هم که من خدمت دوستان بودم تلاش‌هایی صورت گرفت اما متاسفانه نهادینه نشد.

وی هنر تئاتر به ویژه تئاتر عروسکی را نشانه پویایی جامعه دانست و ادامه داد: اگر از این گونه تئاتری محروم باشیم جامعه فرهیخته‌ای نداریم. تئاتر شاخصه فرهنگ هر کشور است و باید از دولتمردان تقاضا کنیم کمک کنند بودجه بیشتری برای این هنر فاخر تهیه کنیم.

این مدیر تئاتر ایران را عامل پیشرفت‌های سینمای کشور معرفی کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم طرحی تهیه کنیم و با اطلاعات صحیح به دولت مراجعه کنیم نتیجه بخش خواهد بود. البته این طرح باید شامل آمارهای دقیق از تعداد فارغ‌التحصیلان که در سال بیش از هزار نفر را شامل می‌شود و کاستی‌های موجود در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز باشد.

کاظمی در انتهای صحبت‌های خود بیان کرد: امیدوارم با همت شما و زحمت‌های معاونت هنری بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم و شرایطی را فراهم بیاوریم هنرمندان تئاتر عروسکی در آینده با خیالی آسوده کار کنند.

مرضیه برومند ضمن اعلام همدردی هنرمندان تئاتر عروسکی با کودکان غزه گفت: به این وسیله باید انزجار خود را از آنچه امروز در فلسطین و غزه جریان دارد اعلام کنم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگر این رفتار زشت و ناامنی‌هایی که برای کودکان فلسطینی پیش آمده را شاهد نباشیم. آرزو می‌کنم شرایط طوری باشد که هیچ کودکی نترسد و متاسفانه از بین نرود.

مدیرکل هنرهای نمایشی در جلسه رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی گفت: ما برای دبیری جشنواره تئاتر عروسکی به دنبال بزرگانی بودیم که خون تازه‌ای در رگ‌ این هنر بدمد و بزرگواری باشد که شان و منزلت ایجاد کند. بر همین اساس به نام خانم برومند رسیدیم که خوشبختانه ایشان پذیرفت.

طاهری در پایان بیان کرد: از آقای شریعتی هم سپاس‌گذارم که این سمت را پذیرفتند و در کارها به یاری رسان بودند. امروز نقطه عطفی برای تئاتر عروسکی است و امیدوارم هر چه بیشتر شاهد اعتلای این هنر باشیم.

برومند سپس در حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و با تشویق حاضران در جمع از پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی با طراحی " مرضیه سرمشقی " رونمایی کرد.

دبیر جشنواره همچنین از رایزنی‌های صورت گرفته با شهردار منطقه یک برای قرار گرفتن بنایی به مساحت ۲۶۰۰ متر در این منطقه خبر داد و گفت: زمانی قول این بنا داده شد که من هم آن را برای تبدیل کردن به تماشاخانه کودک و اجرای تئاتر عروسکی در نظر گرفتم اما الان مشکلاتی پیش آمد و ۲۶۰۰ متر تبدیل به ۱۰۰۰ متر شده که تلاش داریم همه آن را بگیریم تا محلی برای اجراهای بچه‌ها داشته باشیم.

حمید جبلی، یکی دیگر از هنرمندان شناخته شده عرصه تئاتر عروسکی در این جلسه از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایش‌گاه پوستر و عکس پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک خبر داد. به گفته این هنرمند نمایشگاه پوستر و عکس برای دومین بار است که در قالب این رویداد برگزار می‌شود.

حسین طاهری(مدیرکل هنرهای نمایشی)، اشرف طباطبایی(رئیس انجمن نمایش)، حمید جبلی، منیژه حکمت، شهرام کرمی، هنگامه مفید، مهندس کاظمی، هما جدی‌کار، ‌ رسول نجفیان، آزاده انصاری، عادل بزدوده، ‌ یوسف صدیق، مریم سعادت، حسن دادشکر از جمله مدیران و هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز