خبرگزاری کار ایران

رایزنی ظریف با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان در مورد تحولات غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۷۴

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس‌های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیرمتعهد در مجامع بین‌المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بیرحمانه مردم در باریکه تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط و خواسته‌های مردم غزه برای برقراری یک آتش‌بس پایدار را مهم و تعیین‌کننده خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنین مقامات بین‌المللی در خصوص بحران غزه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان لزوم تحرک بین‌المللی به ویژه از سوی کشورهای اسلامی برای رفع محاصره از باریکه غزه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمود جواد ظریف با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه، ضرورت بازگشائی راه‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را خاطرنشان ساخت و سرعت عمل در تامین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهیونیست‌ها را ضروری توصیف کرد.

وی در این تماس‌های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیرمتعهد در مجامع بین‌المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بیرحمانه مردم در باریکه تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط و خواسته‌های مردم غزه برای برقراری یک آتش‌بس پایدار را مهم و تعیین‌کننده خواند.

وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی تلفنی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تامین نیازهای ایشان در شرایط جاری را مورد تاکید قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز