خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارت سرزمین اهورایی در گفتگو با ایلنا:

بازار نشر در مهرماه رونق می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۲۱

بسیاری از ناشران به دلیل سود اقتصادی کتاب‌های از نویسند‌ها بدون بررسی دقیق و با هزینه‌های آن‌ها منتشر می‌کنند که این موضوع وضعیتی کاذبی را در صنعت و بازار نشر ایجاد کرده است.

مدیر انتشارت سرزمین اهورایی گفت: یکی از معضلات جدی حوزه نشر در سال‌های اخیر عدم کار‌شناسی کتاب و چاپ کتاب با سرمایه‌ها دولتی و به فرموده است.

محمد مجید قصری ضرغامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره اوضاع نشر و کتاب گفت: بعداز نمایشگاه و به ویژه در ماه مبارک رمضان رکود و کسادی خاصی در بازار کتاب حاکم است.

وی ادامه: اما با فضای روانی ایجاد شده در کشور پیش‌بینی ما این است که در مهر ماه بازار نشر و کتاب از رونق خوبی برخوردار شود.

مجید قصری افزود: طی یک سال گذشته تا الان هماهنگی و همکاری خوبی بین وزارت ارشاد و ناشران در بعد مجوز گیری ایجاد شده است که این موضوع ۱۰۰ درصد می‌تواند تآثیر بسیار مثبتی در فرآیند بهبود اوضاع نشر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی مهمی در پروسه بررسی و مجوز نشر نباشد ناشر امیدوار است که بتواند کتاب خوب به بازار عرضه کند و خط تولید کتاب بالا می‌رود.

مدیر انتشارت سرزمین اهورایی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در بهبود وضعیت نشر نقش آفرین باشد و همکار جدی وزارت ارشاد را می‌طلبد ایجاد شهر‌های کتابی واقعی در کشور است.

وی افزود: ما در این حوزه نیاز به فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگی داریم که همه ناشران بدون هیچ تبعیضی در آن حاضر باشند این مسئله باعثمی‌شود دست بسیاری از واسطه‌ها از بازار نشر کوتاه شود و مطمئن باشید این موضوع تغییری بسیار خوبی درفرهنگ کتابخوانی ایجاد می‌کند.

مجید قصری با بیان اینکه یکی از مشکلات بازار نشر کم بودن ویترین نسبت به تیراژ کتاب است؛ عنوان کرد: دولت، وزارت ارشاد و حتی شهرداری جا دارد که به صورتی واقعی نه نمادین وارد این حوزه شوند.

مدیر انتشارات سرزمین اهواریی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات ویِِژه این سال‌های نشر کشور ما عدم کار‌شناسی در تولید کتاب است.

وی اضافه کرد: این عدم کار‌شناسی باعثشده است حجم بسیار بالای کتاب نامرغوب با سرمایه‌های دولتی و به فرموده به بازار ترزیق شود که علاوه بر ایجاد وضعیت آشفته و هرج و مرج در بازار ایجاد نوعی بی‌اعتمادی در فروشنده کتاب و مخاطب کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه حتی بسیاری از ناشران هم به دلیل سود اقتصادی کتاب‌های از نویسند‌ها بدون بررسی دقیق و با هزینه‌های آن‌ها منتشر می‌کنند که این موضوع وضعیتی کاذبی را در صنعت و بازار نشر ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به سمت نشر صنعتی سالم برم باید از نگاه‌های محدود و محلی خارج شویم و با دیدگاه‌های خلاقانه در کنار حمایت‌های صحیح در این مسیرگام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز