خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی در گفتگو با ایلنا:

ساخت‌وسازها به ریل اصلی خود برمی‌گردند / تعداد تخلفات بالا است؛ متخلفات منتظر برخورد باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۸۶

برای برگرداندن نظم و انضباط به حوزه شهرسازی همچنین این موضوع شوخی بردار نیست و مسئولین استانی باید به صورت جدی به این بحثورود پیدا کنند.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه برخورد شورای عالی شهرسازی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به صورت رندوم صورت می‌گیرد افزود: این شیوه برخورد هشداری است به مسئولین استانی که این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند و مسیر ساخ وسازها را به ریل اصلی خود بازگردانند.

پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز گفت: تعداد تخلفات در این زمینه آنقدر بالا است که نمی‌توان به تعداد آن ها جلسه برگزار کرد به همین منظور شورای عالی شهرسازی به صورت رندوم به تخلفات ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید ساخت‌وسازهای به ریل اصلی باز گردد افزود: برخوردهای ما با متخلفین هشداری است به مدیران شهری و استانی برای برگرداندن نظم و انضباط به حوزه شهرسازی همچنین این موضوع شوخی بردار نیست و مسئولین استانی باید به صورت جدی به این بحثورود پیدا کنند و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در اولویت کاری خود قرار داهند.

حناچی در خصوص تخلفی که در پروژه سحانک صورت گرفته است گفت: این دو پروژه مربوص به قبل است اما در مورد سحانک که در ارتفاعات ۱۸۰۰ متر ساخته شده است باید بگویم که تعیین ارتفاع ۱۸۰۰ متری مربوط به طرح قدیم جامع تهران و زمانی است که نقشه‌های ماهواره‌ای و عکس‌های دقیق وجود نداشت و در حال حاضر به خط محدوده تغییر کرده است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: بدین معنا که داخل و خارج محدوده بودن وکاربری متناسب داشتن مطرح است و ممکن است بنا به شرایط در یک پروژه این خط بالای ۱۸۰۰ متر باشد و در پروژه‌ای دیگر به زیر این میزان تنزل پیدا می‌کند در مورد این پروژه خاص نیز آن‌چه از شواهد مشخص است مراحل قانونی را طی کرده است اما ممکن است بارگذاری‌اش برای آن منطقه سنگین بوده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز