خبرگزاری کار ایران

اختصاص صد میلیون تومان برای تقویت مراکز آموزش فرش بافی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۰۲

۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تقویت مراکز آموزش فرش بافی به اداره کل فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است و این اداره کل باید اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مهم داشته باشد.

استاندار گیلان در جلسه رسیدگی به مسائل فرش گفت: صد میلیون تومان در گیلان، برای تجهیزو تقویت آموزش فرش بافی اختصاص یافته است.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی نجفی با تأکید براحیای صنعت فرش در استان گفت: باید کاری ماندگار در زمینه احیا و گسترش تولید فرش دستبافت در گیلان صورت بگیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هنر مدیران این است که بتوانند صنعتی را آموزش و احیا کنند، افزود: باید از هنرمندان فرش‌باف استان حمایت و آن‌ها را ترغیب و تشویق به انجام این هنر ارزشمند کنیم.
وی ازبرنامه ریزی برای ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در رشته‌های هنری به ویژه فرش بافی درسال ۹۳ در گیلان خبرداد و افزود: ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تقویت مراکز آموزش فرش بافی به اداره کل فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است و این اداره کل باید اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مهم داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش رشته فرش‌بافی است، اظهار کرد: بودجه فنی و حرفه‌ای کشور بالا است و می‌تواند با استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد این رشته مهم را در راستای توسعه اشتغال در گیلان حمایت کند.
وی با بیان اینکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید بطور جدی به دنبال ایجاد اشتغال باشد اظهار داشت: باید راه‌های صحیح و برنامه ریزی مناسب برای توزیع اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی صورت بگیرد.
استاندار گیلان با تأکید براینکه نباید مانعی برای هنرمندان فرش باف بوجود بیاید گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به دنبال اشتغالزایی است و در ایجاد اشتغال در بخش تولید فرش دست بافت هم می‌تواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز