خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان استان البرز:

حمایت‌های حقوق بشر از اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقابل چشم پوشی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۵۹۵

اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه سیلی محکمی از مسلمانان خورد / داعش و صهیونیست ۲ مانع فرا روی فلسطین / تأمین امکانات اولیه زندگی، مهم‌ترین اولویت و نیاز مردم فلسطین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه لبنان سیلی محکمی از مسلمانان خورد و استقامت و ایستادگی ادامه دارد، تصریح کرد: حمایت علنی حقوق بشر از اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقابل چشم پوشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع راهپیمایان استان البرز در مصلی کرج، روند تاریخی تشکیلات یهود و فعالیت‌های رژیم صهیونیستی را در بیش از ۶۰ سال اخیر مورد تحلیل و واکاوی قرار داد و با بر ملا ساختن عوامل پشت صحنه در آوارگی مردم مظلوم سرزمین فلسطین اظهار داشت: در خلال جنگ جهانی ادعاهایی از سوی آلمان و انگلیس نظیر ایجاد کوره‌های آدم سوزی برای کشتن یهودی‌ها و با خراج اموال آن‌ها در بانک‌های سوییس مطرح شد که از آن به عنوان هولوکاست و وقایعی از این دست یاد می‌شود.

وی افزود: تمامی این سناریو‌ها تیلیغاتی برای ساختن سرزمینی خاص یهودیان بود.

لاریجانی ادامه داد: پس از این وقایع، وزیر انگلیس نامه‌ای می‌نویسد که مردم یهود نیاز به وطن دارند و این تبلیغات را در فلسطین جانمایی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حالی که در اگر ادعا می‌شود در آلمان و انگلیس یه یهود اجحافی شده است چرا فلسطین و مردم مسلمان این سرزمین باید آواره و سرگردان شوند؟، افزود: اگر در سویس اموال یهود از بین رفته چه ربطی به فلسطین دارد؟ تمامی این اتفاقات حاکی از توطئه‌های پشت پرده‌ای بود که در گذشت زمان آشکار‌تر شد.
وی افزود: کدام ادیان این ادعا را دارند که یهود دارد؟ مگر کسی که عضو هر دینی باشد باید وطنی خاص داشته باشد؟ مسئله دین یهود نیست، مسئله قوم یهود در خاورمیانه ماجرایی بود تا چند دهه مسلمانان را درگیر کند.

لاریجانی ادامه داد: به تاراج گذاشتن زمین‌های فلسطینی‌ها و کوچ این ملت با حضور گروه‌های تروریستی آغاز شد و هر چند از سال ۱۹۴۸ با اعلام دولت رژیم صهیونیستی و قطعنامه دو بخشی ساختن اراضی فلسطین و یهود به ظاهر در صدد ایجاد صلح بودند اما با زیرپا گذاشته شدن این قطعنامه و توسعه زمین‌های اسرائیل و آوارگی مردم این سرزمین در صحرای مصر و.. کشورگشایی‌ها آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) همواره این روز‌ها را پیش بینی می‌کردند، خاطرنشان کرد: اینکه امام همیشه نسبت به جریان صهیونیست‌ها اعلام خطر می‌کردند به این جهت بود که ماجرا را به دقت می‌دانستند و درک دقیقی از این قومیت داشتند.

وی افزود: ایشان از بدو حضور در صحنه اجتماع و سیاست همواره یادآور بودند که ادعاهای رژیم صهیونیستی با عملکردشان سازگار نیست؛ اگر در جایی دیگر ظلمی شده چرا به مردم فلسطین با ستم شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس مسئله چیز دیگری است و در واقع سوء استفاده از این بستر بوده است و توطئه‌ای که بعد‌ها با تئوری از نیل تا فرات برملا می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که اگر انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و قدرت امروز فلسطین نبود بسیاری از کشور‌ها در تصرف اسرائیل قرار می‌گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۶ طرح صلح در حمایت از فلسطین و همزمان آوارگی و پناهندگی عده‌ای در لبنان، سوریه، اردن و… افزود: مردم مظلوم فلسطین با این سناریو‌ها بیش از ۶۰ سال آوارگی را تحمل می‌کنند.

وی در محور دیگری از سخنان خود ضمن تحلیل استراتژی‌های اسرائیل در مقابل شکست از مسلمانان در جنگ ۳۳ روز لبنان؛ وقایع داخلی را بررسی کرد و گفت: بعد از جنگ ۳۳ روزه و شکست اسرائیل به لبنان؛ این کشور باید تاوان خود را به نوعی پس می‌داد چرا که در این جنگ و شکست سیلی محکمی از مسلمانان خورد.

لاریجانی ادامه داد: و بعد جنگ ۲۲ روز غزه و با فاصله ۲ سال، روحیه مقاومت باعثشد دومین شکست را هم بخورد و این برایش گران تمام شد و جالب است مجدد ظرف دو سال بعد جنگ ۸ روز را هم رقم زدند و این بار از همه امکانات استفاده کرد که سرکوبی جدی بوجود بیاورد و از این امکانی در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته بود شوکه شد.

وی افزود: این جنگ اخیر که جنگ سوم غزه است تا امروز ۱۸ روز است ادامه دارد و طی آن صد‌ها شهید و هزاران مجروح در بمباران‌ها روی زمین مانده است، این درحالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدارس غزه را علنی مورد هجمه قرار می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکایی‌ها هم بی‌سابقه علناً حمایت خود را اعلام کرده‌اند؛ بی‌حیایی سیاسی در عرصه بین المللی بوجود آمده و دولت‌های غربی هم حمایت می‌کنند به نحوی که دبیرکل سازمان ملل در اسرائیل اظهار هم دردی با اسرائیل می‌کند و حرفی از رژیم صهیونیستی نمی‌زند.

در همین منطقه شجاعیه بازار و مناطق مسکونی را زدند، چرا این کا را می‌کند؟ و چه عواملی باعثشد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتحاد کشورهای منطقه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد و گفت: برخیاز نادانی‌های منطقه و تفرقه‌های ایجاد شده باید فرصت وحدت باشد و این راه درست است.

علی لاریجانی در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان استان البرز در مصلی کرج، علل و عوامل توسعه حملات رژیم صهیونیستی علیه مسمانان را تشریح کرد و با طرح این سئوال که چه عواملی موجب دامن زدن به اتفاقات اخیر شده است؟ اظهار داشت: شرایط به هم ریخته و بحران در کشورهای اسلامی منطقه، رژیم صهیونیستی را وسوسه کرد.

وی افزود: در بدو امر برای سوریه مشکل بوجود آوردند و به بهانه‌های مختلف بحران ساز شدند و پس از آن رقابت‌های بیجا در کشورهای اسلامی توان مسلمانان را کاهش داد؛ در واقع این بحران‌ها بنزین روی آتش بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد درگیری‌های توریستی و افراطی در داخل امت اسلامی نیز از سوی دیگر موجب دامن زدن به وقایع اخیر شده است.

وی افزود: در این میان پیدا شدن حضور دو گروه داعش و صهیونیست فرا روی فلسطین شرایط فلسطین را دشوار‌تر ساخته است و جریان صهیونیستی از وقایع اخیر به نحوی روحیه گرفته است و علاوه بر بحران‌ها در کشورهای اسلامی و قیام و انقلاب؛ دو دودستگی‌ها و درگیری، انرژی زیادی را از مسلمانان گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهایی که ایجاد وسوسه کرده‌اند باید از این شرایط پند بگیرند؛ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه افزود: برخی از نادانی‌های منطقه و تفرقه‌های ایجاد شده باید فرصت وحدت باشد و این راه درست است.

دکتر لاریجانی عنوان کرد: این خشونت‌های اسرائیل آبروی رژیم صهیونیستی را برده و امروز به عنوان جریان رژیم یاقی و آدم کش شناخته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین را ستودنی دانست و خطاب به برخی کشورهایی که سکوت اختیار کرده‌اند، تصریح کرد: این بی‌غیرتی است که مسلمانی فریاد مظلومیت سردهند و عده‌ای سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم فلسطین در شرایط کنونی بیش از تجهیزات نظامی به امکانات اولیه نیاز دارند؛ افزود: دارو، غذا و امکانات اولیه برای زندگی مهم‌ترین نیاز مردم فلسطین است و باید هر چه سریع‌تر سایر کشور‌ها نیز نسبت به اعزام بسته‌های کمک رسانی اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر تنها کشور ایران است که در این خصوص پیشقدم شده و این افتخار ملت ایران است که در حافظه تاریخی جهان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در کشور را همراستا با سایر ملل را چشم گیر دانست و در پایان افزود: راهپیمایی امروز مسیر قدس و راه مردم فلسطین را روشن کرد و انشاالله خاتمه‌ای بر آلام ملت مظلوم سرزمین زیتون خواهد بود.

قرائت قطعنامه پایان بخش راهپیمایی روز قدس در مصلی کرج بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز