خبرگزاری کار ایران

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل:

صهیونیسم یک جریان آلوده ای است که بر مبنای نژادپرستی و ثروت و طلم و زور بنیان نهاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۵۴۱

خداوند منان در قرآن کریم به گوشه ای از جریان صهیونیسم یا یهودی که در آن عصر در مقابل پیامبر ایستادند را این گونه مطرح می کند که صهیونیسم یک جریان آلوده ای است که بر مبنای نژادپرستی و ثروت و طلم و زور بنیان نهاد شده است.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در اجتماع بزرگ و حماسی مردم شهرستان در مصلی بزرگ قدس آمل با بیان این که میراثبزرگ امام خمینی(ره) سنت حسنه ای است، گفت: سنت روز قدس را امامی بنیان نهاد که سرآغاز این نهضت مردمی به دست آن بزرگوار بود که این شخصیت ارزشمند مواریثگرانقدری برای ما بنا نهاده ه هر یک به نوبه خود ارزش فوق العاده ای داشته و شجره طوبایی است.

به گزارش ایلنا، وی بیان داشت: خداوند منان در قرآن کریم به گوشه ای از جریان صهیونیسم یا یهودی که در آن عصر در مقابل پیامبر ایستادند را این گونه مطرح می کند که صهیونیسم یک جریان آلوده ای است که بر مبنای نژادپرستی و ثروت و طلم و زور بنیان نهاد شده است.

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که همه معتقدند که پرز و نتانیاهو کم ترین اعتقادی به آموزه های وحیانی موسی(ع) در تورات ندارند و خدای عالم راجع به این جریان می فرماید که اهل عهد و پیمان نیستند.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که یهود به راحتی از تعهدات خود صرف نظر کرده و نقض عهد می کند که بدین سبب از رحمت الهی دور هستند، ادامه داد: آن ها همواره در راستای خواست و منافع خود گام بر می دارند و هر زمانی که دیدند منافع آنان دارد ضعیف می شود نقض عهد می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: امروز صهیونیسم بین الملل در منطقه اصیل خاورمیانه خیمه زده و انحراف ایجاد کرده است و فلسطین یک ملت مسلمانی است که حدود شصت سال تحت ظلم و ستم یک عده دنیاپرست و تجاوزگر قرار گرفته است.

وی، ادامه داد: امام خمینی(ره) روز قدس را به این دلیل بنیان نهاد تا همه مردم جهان اسلام متحد شوند و یکپارچگی شعار مرگ را سر دهند تا زمینه انحطاط و بنیان کندن این رژیم فراهم شود.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: مسیری که عادلانه و منطقی بوده این است که همه فلسطینیان در یک انتخاب آزاد و روشن نظر خود را راجع به حکومت بیان کنند.

وی با بیان این که این طور نیست که اگر روزی قدس آزاد شود روز جهانی قدس تعطیل شود، گفت: این روز گرانقدر به عنوان رسالت و وظیفه ای است که امام راحل برای این روز تعیین فرمودند می رود تا ساحتی برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند روز قدس روز اسلام است، بیان داشت: باید بدانیم که آیا جریان های انحرافی النصره و داعش که عنوان اسلام را یدک می کشند تا چه حدی اسلامی هستند و به واقع این ها نام اسلام را آلوده کرده اند.

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که اسلام برخلاف افراط و تفریط بوده و بر مبنای اعتدال گام بر می دارد، تصریح کرد: نخبگان و دانشمندان باید براساس منویات رهبری اسلامی را معرفی کنند که اسلام اعتدال است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر امام راحل فرمود روز قدس روز اسلام است منظور آن اسلام اعتدال است که باید اسلام به دور از افراط و تفریط را جهانیان معرفی کنیم، ادامه داد: رسالت جامعه ما و همه علما و فرهیختگان آن است تا برای اسلام مقتدر گام برداشته که برمبنای منابع وحیانی و فرهنگ قرآن و عترت باشد.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که گفتمانی جدید بر مبنای اسلام اعتدال به جامعه جهانی معرفی شود، بیان داشت: گفتمان ها و روابط چندجانبه از سوی دولت تدبیر و امید ایجاد شود که می تواند بنیان های رژیم غاصب صهیونیستی را تضعیف کند و جمهوری اسلامی و اندیشمندان باید در هر بعدی به دنبال ایجاد گفتمان های جدید باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز