خبرگزاری کار ایران

تبریک شمخانی به رییس‌جمهور جدید عراق

کد خبر : ۱۸۹۴۱۸

به زودی شاهد تحولات مثبت سیاسی در مسیر شکل گیری سازوکارهای جدید حاکمیتی در عراق خواهیم بود.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب دکتر محمد فواد معصوم را به عنوان رییس‌جمهور عراق به وی و مردم عراق تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در این پیام با ابراز خرسندی از توسعه روند همگرایی سیاسی میان احزاب و گروه‌های شیعه، سنی و کرد در چارچوب عراق متحد و یکپارچه آمده است: بی‌شک رهبران هوشمند عراق با مدیریت ظرفیت‌های چشمگیر سیاسی، اعتقادی، انسانی و اقتصادی این کشور ضمن دفع تهدیدات امنیتی ناشی از توطئه بیگانگان، امنیت، ثبات و رفاه را به عراق بازمی‌گردانند.

شمخانی در این پیام با تجلیل از نقش سازنده و تاریخی جلال طالبانی، رییس جمهور سابق عراق در شکل‌گیری عراق جدید گفته است: جمهوری اسلامی ایران چون گذشته در کنار دولت و مردم عراق، همه ظرفیت‌ها و مقدورات خود را برای حمایت از روند مبارزه با تروریسم، برقراری امنیت پایدار و توسعه و پیشرفت این کشور به کار خواهد گرفت.

شمخانی در پایان سفر ۲ روزه هفته جاری به کشور عراق که طی آن رایزنی گسترده‌ای با مراجع عظام تقلید و رهبران گروه های سیاسی، مذهبی و قومی در عراق انجام شد طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: به زودی شاهد تحولات مثبت سیاسی در مسیر شکل گیری سازوکارهای جدید حاکمیتی در عراق خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز