خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل متحد درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

کد خبر : ۱۸۹۳۲۵

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده عملیات اضطراری، گفته است که با ادامه بی‌وقفه درگیری در نوار غزه، چند هزار نفر از ساکنان آن با کمبود مواد غذایی و آب رو‌به‌رو بوده و در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.

یک مقام سازمان ملل متحد درباره وخامت شرایط ساکنان غزه هشدار داده و خواستار برقراری آتش‌بس به منظور کمک‌رسانی به آنها شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «والری آموس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده عملیات اضطراری، گفته است که با ادامه بی‌وقفه درگیری در نوار غزه، چند هزار نفر از ساکنان آن با کمبود مواد غذایی و آب رو‌به‌رو بوده و در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.

آموس، ضمن ابراز نگرانی شدید درباره شرایط ساکنان غزه پس از بیش از دو هفته عملیات نظامی اسرائیل، گفته است که اکثر شهدای درگیری روزهای اخیر افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکانی بوده‌اند که ارتباطی با اقدام‌های مسلحانه نداشته‌اند.

وی گفته است که یکی از نگرانی‌های اصلی، وضعیت کودکان است که تعداد زیادی از آنها در خشونت‌های روزهای اخیر شهید و زخمی شده‌اند و شرایط کنونی را «بسیار، بسیار وخیم» توصیف کرده است. سازمان ملل مراکز امنی را در غزه ایجاد کرده و هزاران نفر از ساکنان این منطقه به دلیل درگیری، خانه‌های خود را ترک کرده و به این مراکز و همچنین مراکز امن دیگر پناه برده‌اند و نیاز به دریافت کمک دارند.

والری آموس که در اجلاس «تجهیز امکانات برای کمک‌رسانی در آسیا» در توکیو سخن می‌گفت، در عین حال تاکید کرد که امکانات سازمان ملل برای اقدام‌های بشردوستانه ناکافی است.

وی گفت که آثار وخیم انسانی بحران‌های کنونی در سوریه و عراق و شرایط دشوار چند میلیون نفر از مردم این کشورها و سایر مناطق، به معنی آن بوده که بیش از ۵۰ میلیون نفر باید تحت پوشش سازمان‌های امدادرسانی قرار گیرند.

این مقام سازمان ملل گفته است که بودجه مورد نیاز برای این عملیات به حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال جاری می‌رسد در حالی که ۱۰ سال پیش، برای عملیات امدادرسانی سازمان ملل تنها چهار میلیارد دلار کفایت می‌کرد. وی خواستار دریافت کمک بیشتر از کشورهای عضو سازمان ملل شده است.

از زمان آغاز دور جدید درگیری در غزه در بیش از دو هفته پیش، تنها یک بار دو طرف درگیری با درخواست سازمان ملل برای چند ساعت آتش بس‌موافقت کردند تا ساکنان غزه بتوانند برای خرید و ذخیره کردن مواد غذایی و سایر مایجتاج خود اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز