خبرگزاری کار ایران

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

صبغه قرآنی در نظام آموزشی حوزه های علمیه ارتقا یابد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۰۷

با اجرای طرح ده ساله قرآن و حدیثمی توان به این مسئله امیدوار بود / باید فعالیت‌های قرآنی در حوزه گسترش پیدا کند / حمایت از مدرسه عالی قرآن و حدیثضرورت دارد.

ایلنا: معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: باید صبغه قرآنی در نظام آموزشی حوزه های علمیه ارتقا یابد و با اجرای طرح ده ساله قرآن و حدیثمی توان به این مسئله امیدوار بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، شب گذشته در مراسم ضیافت افطاری انجمن قرآن پژوهان حوزه و مدرسه عالی تفسیر قرآن و حدیثبا دبیر شورای عالی حوزه های علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان این که آیت الله مقتدایی در دوران مدیریت حوزه، نگاه مثبت و حمایت گونه ای نسبت به فعالیت های انجمن های علمی و به خصوص انجمن قرآن پژوهی داشتند، اظهار داشت: امیدواریم آیت الله مقتدایی به عنوان دبیر شورای عالی حوزه همچنان از انجمن قرآن پژوهی حمایت کنند.

وی با بیان این که حمایت های مرکز مدیریت حوزه می تواند موجب بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه و جامعه شود، گفت: انجمن قرآن پژوهان حوزه و مدرسه عالی تفسیر قرآن و حدیثاز مشکلات و کمبودهایی رنج می برد، و از این رو خواستار حمایت های بیش از پیش مادی و معنوی مسئولان حوزه از فعالیت های این انجمن هستیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در ادامه بر لزوم حمایت از مدرسه عالی قرآن و حدیثنیز تاکید کرد و ابراز داشت: ارتقای فعالیت های قرآنی نیازمند حمایت های مسئولان حوزه است و با حمایت بیشتر از این دو مجموعه، شاهد تحولات مناسبی در نظام آموزشی حوزه و فعالیت های قرآنی خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره انجمن قرآن پژوهی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح ده ساله آموزش قرآن و حدیثدر نظام آموزش حوزه های علمیه با هدف پررنگ تر کردن آگاهی های قرآنی و حدیثی طلاب توسط اساتید قرآنی و معاونت تهذیب تدوین شده و در صورت تایید از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برای تصویب نهایی به شورای عالی حوزه ارجاع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان ابراز داشت: باید صبغه قرآنی در نظام آموزشی حوزه های علمیه ارتقا یابد و با اجرای طرح ده ساله قرآن و حدیثمی توان به این مسئله امیدوار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز