خبرگزاری کار ایران

در دیدارهای جداگانه‌ای مطرح شد

روسای مجلس ترکیه، قطر و ایران خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای کمک‌رسانی به غزه شدند

کد خبر : ۱۸۹۱۴۰

همه کشورهای مسلمان باید در خصوص مسئله فلسطین و کمک به برطرف کردن کمبودهای دارویی و اساسی مردم غزه احساس مسئولیت کرده و در این خصوص اقداماتی عملی انجام دهند.

روسای مجلس ترکیه، قطر و ایران در دیدارهای جداگاهه‌ای خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای کمک‌رسانی به غزه شدند.

به گزارش ایلنا، رؤسای مجالس قطر و ترکیه بعد از ظهر دیروز در پایان اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی به طور جداگانه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

جمیل چیچک و محمد مبارک الخلیفی در دیدارهای خود با لاریجانی ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش ایشان به مسئله فلسطین و تشکر از برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی از وی برای سفر به ترکیه و قطر دعوت به عمل آوردند.

جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه در دیدار خود با لاریجانی گفت: سخنرانی‌ها و مصوبات و بیانیه پایانی نشست تروتیکای بین‌المجالس اسلامی مطمئناً نقش مؤثری در حمایت معنوی از مردم غزه خواهد داشت.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید در خصوص مسئله فلسطین و کمک به برطرف کردن کمبودهای دارویی و اساسی مردم غزه احساس مسئولیت کرده و در این خصوص اقداماتی عملی انجام دهند.

محمد مبارک الخلیفی نیز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت در غزه اسفبار است و سکوت و جهان غرب و برخی از کشورهای اسلامی در این مورد شرم‌آور است.

لاریجانی، نیز در این دیدار ضمن اعلام حمایت ایران از مردم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه گفت: کشورهای اسلامی در برهه کنونی با تلاش تأمین نیازهای ضروری مردم غزه از قبیل دارو و سایر کمک‌های انسانی و مداوای مجروحان حمله وحشیانه صهیونیستها تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم هوشیاری ملت‌ها و دولت‌های منطقه در مقابله با بحران‌های ایجاد شده در برخی از کشورها افزود: بحران‌های ایجاد شده در منطقه موجب مشکلات زیادی برای ملت‌های مسلمان شده که نفع آن رژیم صهیونیستی می‌برد.

رؤسای مجالس ترکیه، قطر و جمهوری اسلامی ایران خواستار باز شدن گذرگاه رفع برای کمک انسانی به مردم غزه و انتقال مجروحان به مراکز درمانی سایر کشورها شدند.

در این دیدارها رؤسای مجالس ترکیه و قطر از لاریجانی برای یدار از آنکارا و دوحه دعوت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز