خبرگزاری کار ایران

باید مکمل‌های مناسب را تهیه کنیم؛

خسروی‌وفا: موضوع رستمی به طور جدی پیگیری می‌شود / او باید تمریناتش را ادامه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۹۸

معتقدم برای مبارزه با این پدیده تلخ و شوم مسوولان فدراسیون‌ها، مکمل مناسب و واقعی با برندهای مطرحی که در دنیا وجود دارد و قطعا هزینه ریالی هم دارد تهیه کنند، البته این موضوع باید تحت نظر تیم پزشکی تجویز شود.

رییس فدراسیون ورزش‌های معلولان و جانبازان استفاده از مکمل برای ورزشکاران حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: اما این امر باید زیر نظر تیم پزشکی متخصص انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان محمود خسروی‌وفا اظهار داشت: مکمل نیاز هر ورزشکاری است که ورزش سنگین انجام می دهد و به نوعی نمی توان از آن اجتناب کرد. برای بازی‌های لندن وبرای مبارزه با پدیده دوپینگ یا مکمل‌های آلوده، من با مسوولیت شخصی، آنها را تهیه کرده و مسوولیتش را پذیرفتم و در اختیار ورزشکاران معلول و جانباز قرار دادم، هرچند استفاده از مکمل به خودی خود کار خطرناکی است.

خسروی‌وفا گفت: معتقدم برای مبارزه با این پدیده تلخ و شوم مسوولان فدراسیون‌ها، مکمل مناسب و واقعی با برندهای مطرحی که در دنیا وجود دارد و قطعا هزینه ریالی هم دارد تهیه کنند، البته این موضوع باید تحت نظر تیم پزشکی به ورزشکار براساس رشته‌ای که تمرین می‌کنند، تجویز شود.

وی در ادامه به نامه‌ای که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی برمعرفی مکمل‌های غیر مجاز اشاره کرد و افزود: ما نسبت به گرفتن این لیست اقدام کردیم و آن را به ورزشکاران ارائه کردیم تا اطلاعات‌شان درخصوص مکمل‌های غیرمجاز افزایش پیداکند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان که خود یکی از اعضا ستاد نادو است درخصوص ادعای روح‌الله رستمی مبنی بر اینکه مکمل از طرف فردی خاص به او تجویزه شده، اظهار داشت: در کتاب قانون مبارزه با دوپینگ صراحتا اعلام شده که ورزشکار تحت هر شرایطی مسوول اعمال خود است، حتی اگر چیزی به زور به او خورانده شود شخص ورزشکار باید پاسخگو باشد. ورزشکاری که به عرصه ورزش حرفه‌ای پای گذاشت باید در مورد خواب، خوراک و اخلاق به شدت مراقب باشد.

خسروی‌وفا از روح‌الله رستمی به عنوان یکی از ورزشکاران خوب و با اخلاق ورزش جانبازان و معلولان نام برد و گفت: من درخصوص مساله دوپینگش با وی گفت‌وگو کردم و صراحتا از او خواستم که به دنبال مقصر نگردد چراکه تا دو سال از حضور مسابقات ورزشی محروم شده است.

وی گفت: من به این ورزشکار کشورمان پیشنهاد کردم تمریناتش را پیگیری کند تا در مسابقات بعدی این وقفه را جبران کند.

رییس فدراسیون معلولان و جانبازان همچنین به ادعای رستمی مبنی بر گرفتن مکمل از فردی دیگر گفت: فرد مورد اشاره رستمی هم اکنون نیز در ایران حضور ندارد و بیان این موضوع خود یک اتهام است. به این ترتیب من از او خواستم هر وقت، فرد مورد نظر به ایران باز گشت رستمی رسما می‌توانید شکایت کند، هر چند اثبات اینکار بسیار سخت است. به رستمی هم تاکید کردم کار شما تمام شده و به اینکه محکوم شدی شک نکن و براساس قوانین بین‌المللی یک روز هم به شما تخفیف داده نخواهد شد و احیانا اگر از کسی شکایت داری به من خسروی‌وفا شکایت نامه‌ات را بنویس تا در کمیته انضباطی مطرح کنیم، اگر ثابت شد یقینا با وی برخورد خواهد شد، اما اگر نتوانی اثبات کنی، یک جرم به جرمت اضافه خواهد شد.

خسروی‌وفا تاکید کرد: لذا در مجموع به این نکته رسیدم که بر گردیم به تجربه قبل از لندن و مکمل‌های مناسب را تهیه کنیم و تحت نظارت تیم پرشکی در اختیار ورزشکاران قرار دهیم تا ورزشکاران بتوانند به آن نیازی که به طور واقعی دارند پاسخ بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز