خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره ارشاد اصفهان خبر داد:

پس ازچند سال وقفه؛ نمایشگاه مطبوعات اصفهان ۱۳ مرداداحیاء می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۸۷

نمایشگاه مطبوعات استان اصفهان پس ازچند سال وقفه از۱۳ مردادماه در اصفهان دوباره برپا می شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آمادگی خود را تا ۴ مرداد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخش معاونت فرهنگی اعلام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در برگزاری نهمین دوره جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری های داخلی استان اصفهان بیش از۳۱ دستگاه و نهاد دربخش موضوعی جشنواره مشارکت دارند اظهار داشت: آئین اختتامیه این جشنواره ۱۵ مردادماه به احتمال قوی در تالار فرشچیان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید محمد قلمکاریان با اشاره به برپایی نمایشگاه مطبوعات استان اصفهان پس از چند سال وقفه از ۱۳ مردادماه در اصفهان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آمادگی خود را تا ۴ مرداد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخش معاونت فرهنگی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نشریات غیرحرفه‌ای و تجربی و دانشجویی در تالار فرشچیان برگزار میشود ادامه داد: در برگزاری نهمین جشنواره مطبوعات استان دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای تخصصی و صنفی دولتی و خصوصی باهدف افزایش رقابت تأثیرگذار در رشد کیفی و محتوایی مشارکت خوبی داشته‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از جمله پارامتر های مهم داوری آثار دربخش موضوعی را عمق و محتوای اثر، کاربردی بودن اثر، مستند و مستدل بودن اثر، تناسب موضوع با سازمان مربوطه و توجه به شرایط و اقتضائات محیطی و فرهنگی عنوان کرد.

قلمکاریان با بیان اینکه دربخش فنی نیز آثار از سوی اساتید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: در بخش فنی ۳۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد و دربخش موضوعی نیز۹۳ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می شوند.

وی تشریح کرد: در سال ۹۲ بیش‌ترین آثار ارسالی در هشتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استانی متعلق به بخش میراثفرهنگی، فرهنگ شهروندی و بخش سلامت و درمان بوده است، اما امسال بیش‌ترین آثار ارسالی در بخش موضوعی مربوط به بخش فرهنگ و هنر است که این نشان از دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با توجه به نامگذاری امسال به نام فرهنگ است.

وی با بیان اینکه امسال با رشد ۱۵ درصدی در بخش فنی جشنواره نسبت به سال گذشته روبرو هستیم، افزود: در نهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان بیشترین اثر ارسالی به تعداد ۳۴۲ اثر مربوط به بخش گزارش بوده است و کمترین اثر ارسالی متعلق به طنز تصویری به تعداد ۴۲ اثر است.

قلمکاریان تصریح کرد: ۲۸ مهر ماه سال گذشته فراخوانی به منظور انتخاب لوگویی برای جشنواره مطبوعات اعلام شد که بیش از ۴۰ اثر به دبیرخانه رسیده بود که پس از داوری در این میان اثر غلامرضا نصر اصفهانی به عنوان اتر برتر در بخش لوگوی جشنواره انتخاب شد که در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره از این لوگو رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در نهمین جشنواره مطبوعات برای دومین سال متوالی بخش موضوعی جشنواره در ۳۱ موضوع با مشارکت ۳۱ ارگان مربوطه برگزار می‌شود. سال گذشته تعداد اثر شرکت‌کننده در بخش موضوعی ۱۳۷۹ اثر بوده که امسال با رشد ۵۰ درصدی به ۲۱۴۰ اثر رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به انتقاد هایی که در برگزاری محل جشنواره مطبوعات درسال گذشته به دبیر خانه داشته ایم به احتمال قوی اگر بتوانیم امسال مکان جشنواره را از تالار فرشچیان به یک سالن دیگر انتقال خواهیم داد چرا که انتقاد های زیادی بجهت فضا، مکان و نبود جای مناسب برای حضار داشته ایم به همین سبب در حال تصمیم گیری و مذاکره برای این کار هستیم.

قلمکاریان همچنین از برنامه های پیش روی این معاونت در سال جاری خبر دادو اظهار داشت: برگزاری جشنواره شهر های پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به میزبانی اصفهان در دستور کار داریم که در حال برنامه ریزی های اولیه این طرح هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز