خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی؛

دیدار جمعی از مسئولان پیام نور ایجرود با امام جمعه شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۷۹

اعضای کانون حجاب و عفاف و مسئولین فرهنگی دانشگاه پیام نور واحد ایجرود با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان ایجرود گفت: علیرغم نظر غربی ها که ادعا می کنند حجاب محدودیت و مانع رسیدن به آزادی در جامعه است، حجاب از نظر اسلام نه تنها محدودیت ایجاد نمی­کند بلکه موجب محبوبیت فرد می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، این دیدار به مناسبت روز حجاب و عفاف در دفتر حجت الاسلام و المسلمین محمدی مطلق امام جمعه این شهرستان صورت گرفت.

در این دیدار امام جمعه شهرستان ایجرود اظهار داشت: فلسفه حجاب از نظر اسلام حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی است که بر مبنای قرآن و احادیثاستوار است.

وی ادامه داد: اندیشمندان اسلامی که مساله حجاب را از جهات مختلف(روانی، اجتماعی و خانوادگی) مورد بحثو بررسی قرار داده­اند، بر این نکته تاکید دارند که پذیرش حجاب نه تنها به معنای کناره­گیری از کار و قبول خانه نشینی نیست، بلکه توام با خدمات اجتماعی و سیاسی زن و نیز رعایت کلیه حقوق قانونی و شناخته شده وی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی مطلق با اشاره به ارزش های حجاب در جامعه یادآور شد: علیرغم نظر غربی ها که ادعا می کنند حجاب محدودیت و مانع رسیدن به آزادی در جامعه است، حجاب از نظر اسلام نه تنها محدودیت ایجاد نمی­کند بلکه موجب محبوبیت فرد می شود.

وی با اشاره به تاریخچه حجاب در ایران تصریح کرد: فاجعه خونین حمله به مسجد گوهر شاد یکی از اوراق ننگین تاریخ در دوره رضاخان بوده که با زور سرنیزه و با حمایت بیگانگان به قدرت رسید و طرح اسلام زدایی را به اجرا گذاشت.

امام جمعه شهرستان ایجرود اضافه کرد: دستور کشف حجاب و دین زدایی از انگلستان آمده بود و رضا شاه و آتاتورک و امان­الله خان پادشاه افغانستان باید آن را اجرا می­کردند.

در ادامه این دیدار رییس دانشگاه پیام نور واحد ایجرود نیز با اشاره به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری به سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری شده، برای ما تکلیف است که در این حوزه­ها مخصوصا حوزه فرهنگ فعالیت خود را چندین برابر کنیم.

اصغر غفاری واحد در خطاب به دانشجویان جهت تلاش برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: باید یک همت جهادی با همیاری، همکاری و فعالیت تشکل­ها و کانون­های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، کانون حجاب و عفاف، شورای نماز و غیره در تحقق شعار سال داشته باشیم.

در پایان این دیدار جلسه پرسش و پاسخ در خصوص واجبات و محسنات ماه رمضان و شب های قدر با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز