خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت: / ۲ /

در پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی جرمی رخ نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۴۵

متن نتیجه رسیدگی‌های دیوان محاسبات بسیار شفاف بود اما برخی گفته دیوان در خصوص اینکه واردات زودهنگام خلاف رویه جاری بود را به عنوان محکومیت قطعی اعلام شده توسط دیوان محاسبات اطلاع‌رسانی کردند که فکر می‌کنم آنها مرتکب جرم شدند و این مسئله قابل تعقیب است.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه در پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی جرمی رخ نداده است، گفت:: مردم ما تیتر رسانه‌ها را می‌بینند بنابراین تیترها باید منطبق با متن باشد تا القای شبهه نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نظر دیوان محاسبات پیرامون پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی گفت: عده‌ای از این پرونده به عنوان رانت تلقی کردند در حالی که دولت توضیح داده بود که جرمی واقع نشده و این کار برای تسریع در واردات صورت گرفته است اما با این حال دیوان محاسبات نیز وارد شد.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات در دو مرحله موضوعات را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، اظهار داشت: یکی از این مراحل دادسرا است که اگر از نظر دادستانی تخلفی محرز باشد به دادگاه ارسال می‌شود. با رسیدگی دادستان دیروز نظر داده شد که هرچند در ابتدا واردات زودهنگام مخالف با روش‌های جاری بود اما این توضیح نیز داده شد که هیچ سوءنیتی در این مورد وجود نداشت.

معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: این گزارش همچنین عنوان کرده که این واردات به بازار کمک کرده و تاثیر مثبتی داشته است و این اقدام، هیچ ضرری را متوجه بیت‌المال نکرده است، در غیر این صورت قرار تعقیب صادر می‌شد. در این توضیحات آمده است که یکسال فرصت داده شده تا اگر شرکت‌هایی از شرکت واردکننده اعتراضی داشته باشند به شورای رقابت منعکس کنند اما دادستانی به طور کلی این پرونده را بی‌ارزش‌تر از آن می‌داند که بخواهد به دادگاه ارسال کند.

نوبخت با تشکر از رسانه‌هایی که به دنبال بیان واقعیت‌ها هستند، تصریح کرد: متن نتیجه رسیدگی‌های دیوان محاسبات بسیار شفاف بود اما برخی گفته دیوان در خصوص اینکه واردات زودهنگام خلاف رویه جاری بود را به عنوان محکومیت قطعی اعلام شده توسط دیوان محاسبات اطلاع‌رسانی کردند که فکر می‌کنم آنها مرتکب جرم شدند و این مسئله قابل تعقیب است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به شکل ریز وارد مباحثحقوقی نمی‌شوند، یادآور شد: مردم ما تیتر رسانه‌ها را می‌بینند بنابراین تیترها باید منطبق با متن باشد تا القای شبهه نکند تا امروز ما حتی یک ریال نیز از رقمی که باید به شخص واردکننده داده می‌شد، پرداخت نکرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز