خبرگزاری کار ایران

اردشیر بهجت در گفتگو با ایلنا گفت:

سال‌های ۹۲ و۹۳؛ بد‌ترین سال‌های نشر بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۴۴

وضعیت بازار نشر و کتاب نسبت به سال گذشته تغییر محسوس و آنچنانی نداشته است شاید همین موضوع نکته مثبتی باشد که نشان می‌دهد سیر نزولی چند سال قبل متوقف یا بسیار کند شده است.

مدیر انتشارات بهجت گفت: طی دهه‌های گذشته؛ سال قبل و امسال بد‌ترین سالهای حوزه نشر و کتاب بود که این وضعیت را باید نتیجه فشارهای دانست که در سال‌های قبل به این حوزه وارد شده بود.

اردشیر بهجت در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در باره وضعیت نشر و کتاب گفت: وضعیت بازار نشر و کتاب نسبت به سال گذشته تغییر محسوس و آنچنانی نداشته است شاید همین موضوع نکته مثبتی باشد که نشان می‌دهد سیر نزولی چند سال قبل متوقف یا بسیار کند شده است.

وی ادامه داد: هرچند وضیعت نزولی کند‌تر شده ولی در این طی یکسال گذشته صنعت نشر تحرکی نداشته و مخصوصا از نظر مالی ناشران و به ویژه ناشران خصوصی به شدت تحت فشار هستند.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت کاغذ و کتاب و کاهش حمایت دولت و قدرت اقتصادی مردم و عوامل مستقیم و غیرمستقیم دیگر در ایجاد این وضعیت موثر بوده‌اند.

بهجت با بیان اینکه امروز در صنعت نشر عنوان کتاب‌های می‌بینیم که تیراژ آن‌ها کمتر ۱۰۰ و گاهی ۵۰۰ عدد هم هست؛ گفت: این تعداد تیراژ کتاب برای کشوری با جمعیت بیش از ۷۰ میلیون نفر باعثسرافکندگی است.

مدیر انتشارات بهجت گفت: راهکار کوتاه‌مدت حل معضل صنعت نشر و کتاب؛ کمک دولت و وزارت ارشاد را می‌طلبد، وزارت ارشاد با برنامه خرید کتاب از ناشران خصوصی را در جهت ایجاد تحرک و انگیزه جدی‌تر دنبال کند.

وی افزود: هرچند وزارت ارشاد قدم‌های خوبی در کاهش پروسه بررسی کتاب برداشته است ولی آنچنان کمکی که تغییری محسوسی در این صنعت ایجاد کند به چشم نمی‌خورد، ولی همچنان به آینده نشر و حل مشکل آن امیدواریم.

بهجت در پایان به تازه‌ای این نشر در حوزه تاریخ و روانشاسی اشاره کرد و گفت: کتاب «تاریخ جهان درقرن بیستم» جدید‌ترین اثر این انتشارات حوزه تاریخ است که نویسنده آن در یک جلد این موضوع را مورد توجه قرار داده است؛ و همچنین سه کتاب «هرروز برای‌‌ همان روز»، من افسرده نیستم «و» جدایی «تازه‌ترین کتاب‌های این انتشارات در حوزه روانشاسی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز