خبرگزاری کار ایران

گلایه غلامرضا موسوی از عدم تغییر رئیس ستاد صیانت از آثار فرهنگی؛

اصلا ستاد شما را نخواستیم؛ باید چه کسی را ببینیم؟!

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۵۰

ستاد حمایت وصیانت از آثار فرهنگی، هنری نمایش مثل هر ستاد دولتی و اساسا دولت مدار بیشتر از اینکه بفکر مبارزه با قاچاق و سرقت فیلم‌ها باشد به اجرای نمایش‌ها و کارهای نمایشی روی آورده که عملا سارقان محترم متوجه شدند که نباید نگران این ستاد باشند.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران از تغییر نکردن رئیس ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری در دولت یازدهم و ناتوانی این ستاد در دولت جدید برای مبارزه با قاچاق کالا گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غلامرضا موسوی با انتشار متنی آورده است: روزگار غریبی است. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باعدم تعطیل «ستاد حمایت وصیانت از آثار فرهنگی، هنری» یا لاقل تعویض دبیر این ستاد جفایی را که از زمان دولت دهم نسبت به سینما ی ایران شروع شده بود؛ ادامه می‌دهد و خسارت این تعلل در تصمیم گیری به اهالی سینمای کشورمان بازمی‌گردد.

در ادامه متن آمده است: مبارزه جدی و سازمان یافته با سرقت و باصطلاح قاچاق فیلم‌های سینمایی با اجتماع هنرمندان سینمای ایران در محل موزه سینما آغاز شد. این دعوت که توسط خانه سینما به عمل آمد با استقبال هنرمندان، مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه و صد البته مردم عزیز و حامیان اصلی سینمای ایران روبرو شد. چند سخنرانی و یک قطعنامه حاصل این گردهمایی بو د و درپی آن ستادی باهمکاری معاونت سینمایی وقت وزارت ارشاد تشکیل شد که تمامی اعضائ اتحادیه موسوم به اتحادیه یک سنگ تمام گذاشتند و در تهران و بتدریج سارقان و قاچاقچیان فیلم‌ها سینمایی خسارت نسبتا قابل ملاحظه‌ای را متحمل شدند و در این میان پلیس امنیت و قوه قضاییه بسیارخوب عمل کردند.

موسوی افزود: کم‌کم دولت ترجیع داد که خودش فعال مایشا باشد و به همین دلیل ستاد کاملا به موسسه رسانه‌های تصویری انتقال یافت که فعالیت‌ها اگر چه کمتر شد امابهرحال پیگیری می‌شد.

نمی‌دانم چه شد که مسئولان دولتی فکر کردند که این ستاد را مستقل کنند.

وی ادامه داد: ستادی به نام ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری فعالیت ویزه‌ای را شروع کرد که طبیعتا احکامش توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می‌شد. این ستاد مثل هر ستاد دولتی و اساسا دولت مدار بیشتر از اینکه بفکر مبارزه با قاچاق و سرقت فیلم‌ها باشد به اجرای نمایش‌ها و کارهای نمایشی روی اورد که عملا سارقان محترم متوجه شدند که نباید نگران این ستاد و باشند.

موسویبا انتشار متنی در صفحات اجتماعی اورده است: فعالیت ستاد عملا درشهرستان‌ها کمترین سود ممکن را داشت و درتهران نیز اگر سری به خیابان‌ها و جلوی مترو و اطراف میادین بزنید متوجه بی‌حاصلی فعالیت‌هایش خواهید شد. ناگفته نگذارم که در اولین دوری که قراربود خانه سینما بسته شود دبیر محترم این ستاد سعید جابر انصاری باحکم آمده بودند در خانه سینمارا ببندند حتما به جرم قاچاق فیلم و برای صیانت از قدرت معاونت محترم موقت سینمایی.

وی ادامه داد: بهرحال بعد از تشکیل دولت یازدهم و اسقرار اقای علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی امیدوار شدیم که این میراثدولت دهم هم به جایی که لیاقتش را دارد خواهد رفت. اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

موسوی افزود: شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران طی نامه‌ای در زمستان به اقبای وزیر مشکلات این ستاد و عدم کارایی دبیر آن را نوشت. آقای وزیر نامه را برای پاسخگویی به دبیر ستاد ارجاع داد و ایشان هم مقداری انشا به عنوان پاسخ ارسال داشت. شاید آقای وزیر بدلیل عدم تسلط قانع شد اما شورایعالی تهیه‌کنندگان که با واقعیت مشکل سر و کار داشت موضوع را به معاونت سینمایی و ایوبی ارجاع داد.

وی افزود: چندی پیش درپی نشست اعضای شورایعالی با معاونت سینمایی که اساسا دستور جلسه مبارزه باسرقت و قاچاق فیلم بود موضوع مطرح شد متوجه شدیم که معاونت سینمایی نیز درپی بررسی‌ها انجام یافته به این نتیجه که این ستاد کارایی ندارد رسیده است اما تعطیل یا تعویض دبیر دست آقای وزیر را می‌بوسد.

وی ادامه داد: درتاریخ هفده تیرماه نامه دیگری به آقای جنتی نوشتیم و تداوم مشکل و عدم حل موضوع را یاداور شدیم. آقای وزیر نامه را به دبیر ستاد ارجاع دادند و دست ما رادرحنا گذاشتند. ظاهرا بعضی مواقع به مقامات محترم دولتی باید تذکر داد که برادر از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم… ما اصلا ستاد شما را نخواستیم باید چه کسی را ببینیم. امیدوارم همزمان باجشن سینمای ایران گردهمایی دیگری برگزار کنیم و دوباره همهٔ تهیه کنندگان سینما ی ایران باوحدت به سمت مبارزه بااین پدیده شوم سرقت فیلم حرکت کنند که اقتصاد ضعیف سینما ی ایران را بیش از بیش به فلاکت خواهد کشاند…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز