خبرگزاری کار ایران

همکاری مرکز ملی فرش و سازمان میراثفرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۲۳

مرکز ملی فرش ایران در حوزه های تحقیقات و آموزش، حمایت و بهبود تولید و نیز حوزه بازاریابی برای فرش دستباف فعالیت می کند و وجود همین محورهای فعالیتی در معاونت صنایع دستی می تواند دستمایه و بهانه همکاری و هم افزایی باشد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت، تنوع و غنای فرش و صنایع دستی در ایران، گفت: ما باید قدر و ارزش داشته‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان را بدانیم و آنها را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا، حمید کارگر در نشست هم اندیشی برای هم‌افزایی میان مرکز ملی فرش ایران و معاونت صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک مرکز ملی فرش و معاونت صنایع دستی، یادآور شد: مرکز ملی فرش ایران در حوزه های تحقیقات و آموزش، حمایت و بهبود تولید و نیز حوزه بازاریابی برای فرش دستباف فعالیت می کند و وجود همین محورهای فعالیتی در معاونت صنایع دستی می تواند دستمایه و بهانه همکاری و هم افزایی باشد.

وی با اشاره به وجود همدلی و همراهی میان دو مجموعه در دوره زمانی کنونی ادامه داد: باید از این فضای مثبت برای ارتقای سطح علمی، تولیدی، آموزشی و بازاریابی فرش و صنایع دستی استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی نیز در این نشست با اشاره به تاکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی بر دوری از مباحثاختلاف برانگیز در جابه جایی های ساختاری و تشکیلاتی نهادهای متولی فرش و صنایع دستی گفت: تصمیم بر آن است تا به جای توجه به جایگاه های سازمانی، به همکاری و همراهی برای رشد و بهبود دو مقوله فرش و صنایع دستی بیندیشیم.

نامور مطلق با تبیین اهمیت استراتژیک ارتباط میان صنایع دستی و فرش، گفت: به دلیل نزدیکی و شباهت‌های میان این دو حوزه، معاونت صنایع دستی و مرکز ملی فرش ایران می توانند اقدامات و فعالیت‌های مشترکی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی و فرش از لحاظ عملیات تشکیلاتی جدا افتاده‌ است اما دارای بستر و اساس مشترک هستند، یادآور شد: اصل و اساس همکاری و فعالیت‌های مشترک، همدلی است که میان مسئولین این دو بخش وجود دارد.

نامور مطلق با اشاره به اینکه دو بخش صنایع دستی و فرش باید از فعالیت‌های تکراری جلوگیری کنند، تصریح کرد: امکان انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه بازاریابی، تولید و گفتمان‌سازی بین معاونت صنایع دستی و مرکز ملی فرش ایران وجود دارد.
در ادامه این نشست مدیران دو نهاد به تشریح حوزه های فعالیتی خود پرداختند و برخی از محورهای همکاری مشترک فهرست شد.

در پایان مقرر شد کارگروه های مشترکی بین مرکز ملی فرش و معاونت صنایع دستی برای تدوین محورهای همکاری، زمان بندی دقیق فعالیت و رسیدن به نقشه راهی برای این همراهی تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز