خبرگزاری کار ایران

جمشید مشایخی:

وظیفه هنرمندان است که به کشتار مردم بی‌گناه غزه واکنش نشان دهند

کد خبر : ۱۸۸۹۰۰

تصور اینکه بچه‌های کوچک و مادران بی‌پناه‌ غزه مورد حمله ارتش اهریمنی رِژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند آدم را دیوانه می‌کند و سکوت هنرمندان در این مسئله اصلا جایز نیست

جمشید مشایخی می‌گوید از آنجایی که هنرمندان واقعی قلبشان برای مردم می‌طپد، این وظیفه اصلی این قشر از جامعه است که نسبت به کشتار‌های بیرحمانه همنوعانشان واکنش نشان دهند و از این جنایات ابراز تاسف و بیداد کنند.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: نه اینکه این مطلب منحصرا به رِژیم صهیونیستی بازگردد بلکه هر کشوری که مردم بی‌گناه را آماج حمله‌ها و خواسته‌های خود قرار دهد باید با ابراز تنفر عمومی رو به رو شود.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان ساخت: تصور اینکه بچه‌های کوچک و مادران بی‌پناه‌ غزه مورد حمله ارتش اهریمنی رِژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند آدم را دیوانه می‌کند و سکوت هنرمندان در این مسئله اصلا جایز نیست.

وی تاکید کرد: حمله عراق به کشور ما هم نمونه‌ای از رفتارهای اهریمنی بود که هنوز هم هنرمندان به نسبت عمق فاجعه در آن سال‌ها ساکت نشسته‌اند و آنچنان که باید و شاید فیلم و سریالی درباره‌اش نمی‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها مردم ما نشسته‌اند و سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای را تماشا می‌کنند و در مقابل سریالی هم از طرف ما ساخته نمی‌شود که مردم با حقایق و ارزش‌هایی که لازم است آشنا کند و همه چیز طوری پیش می‌رود که انگار فیلمسازان ما خودشان ترجیح می‌دهند که مردم پای سریال‌های غربی بنشینند.

مشایخی افزود: هنر کاری دلی است و به سیاست ربطی ندارد و اگر تظاهر را کنار بگذاریم و با قلبمان به سراغ ساخت آثار ارزشی و اعتقادی برویم قطعا مردم را جلب خواهیم کرد.

وی درباره آثار مورد علاقه‌اش در سینمای دفاع مقدس گفت: وقتی اثری دلی باشد و از عمق وجود به سراغ حقیقت برود قطعا اثرگذار خواهد شد مانند فیلم‌های ابراهیم حاتمی کیا در صورتی که اگر فیلم‌هایی بخواهد خودش را مطرح کند فایده‌ای ندارد.

جمشید مشایخی پس از ۴دهه حضور در سینمای ایران پرده از گلایه‌ای قدیمی برداشت و گفت: من طرحی دفاع مقدسی دارم که ۶سال است منتظر اقدام و مجوز مانده و با هیچ حمایتی از سوی دولت مواجه نشده است.

وی در خلاصه‌ای از این طرح گفت: ماجرای پسری ثروتمند و شاعر است که بدون اجازه پدرش به جنگ می‌رود و وصیت می‌کند اعضای بدنش را اهدا کنند و در شب اول عملیات اتفاقاتی رخ می‌دهد که مسیر داستان را عوض می‌کند.

«انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را درگستره «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز