خبرگزاری کار ایران

موافقان کلیات طرح الحاق کمیته امداد به ترکیب شورای عالی اشتغال:

حضور کمیته امداد در بهبود و ارتقای تصمیمات شورای اشتغال تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۶۱

از آنجایی که صنایع بزرگ در مناطق محروم وجود ندارد از این‌رو اشتغال‌های خانگی و کوچک می‌تواند جایگزین مناسبی برای این حوزه باشد که خوشبختانه کمیته امداد در ایجاد صنایع و مشاغل کوچک بسیار موفق بوده است.

نمایندگان موافق کلیات طرح الحاق یک بند به ماده ۲ قانون تشکیل شورای عالی اشتغال که هدف آن الحاق کمیته امداد به ترکیب شورای عالی اشتغال است، حضور کمیته امداد را در بهبود و ارتقای تصمیمات شورای اشتغال تاثیرگذار دانستند.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی در نشست علنی امروز(چهارشنبه یکم مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح الحاق یک بند به ماده ۲ قانون تشکیل شورای عالی اشتغال گفت: حضور کمیته امداد در شورای عالی اشتغال قطعاً موجب تقویت این کمیته می‌شود، از طرف دیگر از ابتدا این کمیته برای رسیدگی و حمایت از محرومان تشکیل شده و براساس آمارها کمیته امداد تاکنون کمترین دریافت و بیشترین اشتغال را ایجاد کرده است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کمیته امداد هدفمند است، افزود: این کمیته با برنامه‌ریزی به طبقه مستضعف جامعه کمک می‌کند، از طرف دیگر نگاه اشتغال در کمیته نگاه خوداتکایی است و قطعاً با حضور کمیته امداد در شورای اشتغال محرومان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

همچنین در نشست علنی امروز نادر قاضی‌پور در موافقت با کلیات طرح مذکور با بیان اینکه اشتغال موضوع و دغدغه همگانی است، گفت: از آنجایی که صنایع بزرگ در مناطق محروم وجود ندارد از این‌رو اشتغال‌های خانگی و کوچک می‌تواند جایگزین مناسبی برای این حوزه باشد که خوشبختانه کمیته امداد در ایجاد صنایع و مشاغل کوچک بسیار موفق بوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با حضور کمیته امداد در شورای اشتغال خلاقیت و توانایی را به این شورا اضافه می‌کنیم، افزود: همچنین با حضور این کمیته در شورای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد از حمایت بیشتری برخوردار می‌شوند، زیرا این کمیته یک بازوی اجرایی اشتغال در کشور است.

در ادامه علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نهم در موافقت با کلیات طرح الحاق یک بند به ماده ۲ قانون تشکیل شورای عالی اشتغال با بیان اینکه کمیته امداد در راستای اشتغال و توانمندسازی محرومان اقدامات خوبی را در چند سال اخیر انجام داده است، گفت: قطعاً کمیته امداد صاحب تجربه در حوزه اشتغال است و حضور این تشکل می‌تواند در بهبود و ارتقای تصمیمات شورای اشتغال تاثیرگذار باشد.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد از سال ۶۱ تاکنون حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است، افزود: در ایران ۸۴ درصد از بنگاه‌های کوچک و متوسط در فعالیت‌های خود شکست می‌خورند، از این‌رو این آمارها نشان‌دهنده عملکرد موفق کمیته امداد است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت‌های مجلس از کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مجلس در بودجه سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برای کارآفرینی در این کمیته اختصاص داده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز