خبرگزاری کار ایران

محمد رحمانیان «مجلس ضربت زدن» را به بهرام بیضایی تقدیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۹۲

محمد رحمانیان نمایشنامه خوانی «مجلس ضربت زدن» را به بهرام بیضایی تقدیم کرد

شامگاه دوشنبه و سه شنبه ۳۰ و ۳۱ تیرماه ۹۳ محمد رحمانیان «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی را در سالن اصلی تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشنامه خوانی علی عمرانی، سها سناجو، رامین ناصرنصیر، امیرکاوه آهنین‌جان، علی سرابی، اشکان خطیبی و پرستو رحمانیان بعد از حضور بر صحنه سالن اصلی به ترتیب نقش‌های نویسنده، قطامه، اعرابی یکم، ابن ملجم، اعرابی دوم، کارگردان و دستیار کارگردان را خوانش کردند.

مهدی ساکی نیز اجرای زنده موسیقی برای این نمایشنامه خوانی را برعهده داشت. این نمایشنامه خوانی که ۷۰ دقیقه به طول انجامید با استقبال مخاطبان مواجه شد. در پایان این نمایشنامه خوانی محمد رحمانیان در حضور هنرمندانی چون پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، کمال تبریزی، مجتبی راعی، حمید امجد، امیر اثباتی، محسن شاه ابراهیمی، سهیلا گلستانی، مریم بوبانی، فرشته طائرپور، رویا بختیاری، و… اجرا را به خالق غایب این نمایشنامه یعنی بهرام بیضایی تقدیم کرد.

نمایشنامه «مجلس ضربت زدن» ازجمله آثار بهرام بیضایی است که بعداز نگارش به مرحله تولید و اجرا نرسید. این نمایشنامه درباره شخصیت حضرت علی(ع) از زبان ابن ملجم، قطامه و ۲ اعرابی است که به موضوع ضربت خوردن امیرالمؤمنین نیز می‌پردازد. در عین حال در دل نمایشنامه داستان دیگری نیز شکل می‌گیرد که آن چالش‌های یک نمایشنامه نویس و گروهی تئاتری است. به نمایشنامه نویسی سفارش داده شده تا درباره حضرت علی(ع) نمایشنامه‌ای بنویسد، اما او طی روند نگارش با چالش‌هایی مواجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز