خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس سودان:

رژیم صهیونیستی به خاطر ویرانگری‌هایش مورد بازخواست قرار گیرد

کد خبر : ۱۸۸۷۲۱

فتنه‌هایی در برخی از کشورهای اسلامی در حال انجام است که فکر می‌کنیم یک برنامه جهانی برای تضعیف امت اسلامی و سرگرم کردن آن کشورها برای عدم توجه به مساله فلسطین است.

رییس مجلس سودان بر لزوم مورد بازخواست قرار گرفتن رژیم صهیونیستی به خاطر کشتن افراد بی‌گناه و ویرانگری‌هایش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجلس سودان در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز در هتل اوین در حال برگزاری است گفت: مردم فلسطین مورد نسل‌کشی قرار گرفته‌اند و هر روز با سلاح‌های کشتار جمعی و سنگین رژیم صهیونیستی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه ناله‌های مادران فلسطینی به گوش ما می‌رسد، اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی اقدامات ضدانسانی و علیه بشریت است و باید به خاطر کشتن افراد بی‌گناه و ویرانگری‌هایش مورد بازخواست قرار گیرد.

رئیس مجلس سودان ادامه داد: جهان نباید در قبال عمل رژیم صهیونیستی سکوت کند و معیارهای دوگانه داشته باشد و اقدام اسرائیل علیه قوانین جهانی و سازمان‌های جهانی بین‌المللی باید در برابر این عمل غیرقانونی رژیم صهیونیستی زود واکنش نشاندهند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ملت فلسطین را در محدودیت و تحریم قرار داده است یادآور شد: این اجلاس باید بازگوی صدای امت اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما نسبت به کشتن مردم و تخریب تاسیسات زیربنایی فلسطین هشدار می‌دهیم خاطرنشان کرد: اقدامات صهیونیست‌ها باعثشده تا مردم از منابع محروم باشند و از گرسنگی و محدودیت رنج ببرند.

وی با اشاره به جریان داعش ابراز داشت: فتنه‌هایی در برخی از کشورهای اسلامی در حال انجام است که فکر می‌کنیم یک برنامه جهانی برای تضعیف امت اسلامی و سرگرم کردن آن کشورها برای عدم توجه به مساله فلسطین است.

رئیس مجلس سودان افزود: این مسائل و تهاجمات رژیم صهیونیستی باعثمضاعف شدن اراده ملت‌های اسلامی برای مقابله با اسرائیل می‌شود و باید جلوی تکرار جنایات رژیم صهیونیستی را گرفت و جنایات فعلی‌اش نیز باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه باید برای ارسال مواد غذایی و دارویی به فلسطین سریع و فوری عمل شود عنوان کرد: باید همه گذرگاه‌ها بالاخص گذرگاه رفح بازگشایی شوند و یک آتش‌بس قوی و سریع که مورد قبول همه گروه‌ها باشد صورت گیرد.

رئیس مجلس سودان در پایان تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تروریسم دولتی است و باید این اقدامات را محکوم کرد و به جنایاتش در دادگاه‌های جنگی رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز