خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

سدسازی در لرستان روند رو به رشدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۶۸

به جز معشوره، کل سدهای استان ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره خواهند کرد و این همه تلاش برای سدسازی تأمین این مقدار آب است.

استاندار بیان کرد: به جز معشوره، کل سدهای استان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره خواهند کرد و این همه تلاش برای سدسازی تأمین این مقدار آب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اینکه پیشرفت شبکه پایاب نسبت به سد‌ها خیلی عقب است و این تنها مربوط به لرستان نیست بلکه در کشور نیز اینگونه است.
وی افزود: در سال ۹۳،۱۱۷ میلیارد تومان برای سدهای استان اعتبار گرفتیم. نیاز است جهاد کشاورزی برای تکمیل شبکه‎های ۳ و ۴ نیز اقدام کند.
مهندس بازوند تصریح کرد: نظر خوبی در مورد سدسازی در استان دارم اما این مهم راضی کننده نیست.
استاندار بیان کرد: به جز معشوره کل سدهای استان ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره خواهند کرد و این همه تلاش برای سدسازی تأمین این مقدار آب است.
وی یادآور شد: به جز معشوره سدهای دیگر برای استان اثربخشی ندارند و نهایتاً قرار شد قرارداد سد معشوره بدون هیچ چون و چرایی ابلاغ و به زودی ابلاغ می‌‎شود.
بازوند درباره مطالبات پیمانکاران نیز گفت: در برنامه ۹۴ این مهم لحاظ شده و آن‌ها نباید نگرانی داشته باشند. چراکه به مشکلات دولت واقف هستند و راهکارهایی از جمله فروش سهام و اوراق مشارکت را برای تحقق مطالبات پیمانکاران انجام خواهیم داد. در عین حال از پیمانکاران تشکر می‌‎کنم.

هوشنگ بازوند ادامه گفت: عملیات ساخت تصفیه خانه نورآباد در سال ۹۰ آغاز شده که تاکنون ۳۰ پیشرفت کاری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح به سبب نبود اعتبار دچار وقفه شده بود با برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه به صورت مشارکتی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی عملیات ساخت آن ادامه یابد.

بازوند اظهار داشت: شرکت آبفار این پروژه را به صورت ubtبه مناقصه گذاشته است که امیدواریم با اتمام روند مناقصه عملیات ساخت آن از سر گرفته شود.

استاندار لرستان، تکمیل و به بهره برداری رسیدن این طرح را یکی از خواسته‌های اساسی و دیرینه مردم شهر نورآباد عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه طرح جمع آوری فاضلاب‌های خانگی در قالب(خط انتقال) و ایستگاه پمپاژ آن توسط شرکت آبفار انجام شده است.

نماینده عالی دولت در لرستان ادامه داد: در گذشته تمام فاضلاب‌های خانگی شهر ۶۰ هزار نفری نورآباد به داخل رودخانه‌های گچینه و بادآور سرازیر می‌شد که خوشبختانه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد این فاضلاب‌ها توسط خطوط انتقال فاضلاب جمع آوری و به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز