خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

رژیم غاصب صهیونیستی در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۱۲

ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد، ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

ارئیس دیوان عالی کشور گفت: رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی دفاع، زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محسنی گرکانی در جلسه هیأت عمومی کیفری اصراری دیوان عالی کشور اظهار داشت: ایمان به خدا سرچشمه همه خوبی‌هاست، خدای تبارک و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت نعمت‌های فراوانی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی افزود: اول نعمت‌هایی که به همه انسان‌ها عطاء کرده همانند سلامتی اعضاء بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینایی و شنوایی و همه این نعمت‌ها در وجود ظاهری مؤمن و کافر یکسان است، دوم برخی از نعمت‌ها اگرچه برای انسان ظاهر و آشکار نیست ولی انسان آنها را درک می‌کند مانند عقل، دانائی، فهم، فکر و بصیرت.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی کشور تصریح کرد: این‌ها و صدها و هزاران نعمت‌های ظاهر و باطن را خداوند ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت قرار داده که برای او تکیه‌گاه مطمئن در جهت تقرب یافتن نزد پروردگار باشد.

وی به معنی کلمه وسیله اشاره کرد و گفت: واژه وسیله در قرآن در سوره‌های مائده و اسراء آمده است و خدای تبارک و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده کنند، وسیله مفهوم گسترده‌ای دارد و هر کار نیک و شایسته‌ای را شامل می‌شود لذا برای اینکه با این کلمه بیشتر آشنا شویم به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می‌پردازیم.

محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: بهترین وسیله که بندگان خدا می‌توانند با تمسک به آن به درگاه خدا تقرب یابند عبارتند از: ایمان به خدا، برپا داشتن نماز، اداء زکات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان، انفاق و بخشش در راه خدا در نهان و آشکار و تمام کارهای نیکی که انسان را از انحراف و سقوط و پستی نجات دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خداوند بزرگ و مهربان در اعطاء نعمت‌های حیات بخش تفاوتی بین بندگانش نگذاشته، به مسلمانان و غیر مسلمانان هم نعمت‌های مادی و معنوی عطا کرده است، در نهایت اینکه گروهی با اعمال نیک خود در بهشت ثبت نام می‌کنند و گروه دیگری با اعمال وحشیانه، خود را نامزد آتش دوزخ می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور تأکید کرد: همه ما این روزها خبرهای هولناک و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه را توسط رژیم صهیونیستی می‌شنویم، رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی دفاع زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر چه حمام خونی براه انداخته است، رؤسای جمهوری آمریکا و اروپای متمدن‌نما و دولت‌های ارتجاع عرب آشکارا و غیر آشکارا از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی دفاع غزه تأکید کرد: ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد، ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان از تمامی قضات دیوان عالی کشور و همه کسانی که جنایات اسرائیل را محکوم کردند تشکر کرد و از مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواست تنفر قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز