خبرگزاری کار ایران

محمدرضا کتابچی در گفتگو با ایلنا:

مردم گرفتار در بحران اقتصادی؛ فرصت مطالعه ندارند

کد خبر : ۱۸۸۵۸۴

مالیات ناشران و کتابفروشی‌ها و خرید کتاب وزارت ارشاد از ناشران دو موضوع اساسی است که دولت باید برای حل آن پیشگام شود.

مدیر انتشارات برهان گفت: در این وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم گرفتار هستند و فرصت کافی برای مطالعه ندارند.

محمدرضا کتابچی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در باره وضعیت نشر و کتاب گفت: صنعت نشر و بازار کتاب این روز‌ها اصلا وضعیت خوبی ندارد و کار برای ناشران بسیار دشوار شده و حتی بسیاری از آن‌ها قصد خروج از این صنف را دارند.

وی ادامه داد: هر سال در ماه مبارک رمضان کتاب‌های قرآن و مفاتیح فروش نسبتا خوبی داشت ولی امسال حتی فروش در این حوزه هم بسیار ناچیز و قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست که نشان می‌دهد اوضاع بد اقتصادی در همه ابعاد در ایجاد این وضعیت موثر بوده است.

وی با بیان اینکه راهکار اولیه خروج از این وضعیت؛ همکاری و هماهنگی ناشران و وزارت ارشاد را می‌طلبد؛ گفت: مسئله مالیات ناشران و کتابفروشی‌ها و خرید کتاب وزارت ارشاد از ناشران دو موضوع اساسی است که دولت باید برای حل مقداری از مشکلات صنعت نشر به تنظیم درست آن اقدام کند.

کتابچی اضافه کرد: در خرید کتاب از ناشران توسط وزارت ارشاد همیشه گزینشی عمل می‌شود که این موضوع باعثمی‌شود نشرهایی که دارای رابطه‌های خوبی نیستند در این وضعیت بیشتر متحمل ضرر شده و قدرت مقاوت در بازار نشر را نداشته باشند.

مدیر نشر برهان در پایان گفت: کتاب دوجلدی «جامعه سالم» جدید‌ترین عنوان کتاب این انتشارات است که به تازگی منتشر شده و در بازار کتاب در دسترس علاقمندان به کتاب قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز