خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج ایران در گفت و گو با ایلنا؛

پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برنج در سال ۹۳ / بارندگی به موقع کیفیت برنج امسال را تضمین کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۷۵

مسئولان در ابتدای کار، تولید را کمتر از مقدار واقعی اعلام کنند تا در زمان تحویل صندلی ریاست مقداررا بالا برده و ادعا کنند حضور آن ها موجب رشد در فرایند تولید برنج در کشورشده است.

در سال های گذشته وزارت جهاد کشاورزی مصرف سرانه برنج را ۳۶ تا ۳۸ کیلو در سال اعلام کرده است؛ اما اخیراهمین وزارت، مصرف سرانه برنج را ۴۰ کیلو در سال اعلام کرده است که این آمار با توجه به تغییر سبک غذاخوردن مردم نمی تواند صحیح باشد. تغییر جهت مدیران در راستای حمایت از واردات، کار پسندیده ای نیست.


جمیل علیزاده شایق در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، میزان تولیدبرنج در سال ۹۳ را ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تن پیش بینی کرد و در رابطه با کیفیت برنج امسال گفت: " با توجه به بارندگی های فروردین و آفتاب مناسب، برنج امسال از کیفیت خوبی برخوردار است واستان های شمالی برداشت محصول را آغاز کرده اند.
دبیر انجمن برنج ایران در خصوص مصرف سرانه برنج و میزان واردات آن گفت: " نیاز ما برای واردات برنج ۶۰۰ هزار تن است وامسال نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۴۳ درصد کاهش واردات داشته ایم. در سال های گذشته وزارت جهاد کشاورزی مصرف سرانه برنج را ۳۶ تا ۳۸ کیلو در سال اعلام کرده است؛ اما اخیراهمین وزارت، مصرف سرانه برنج را ۴۰ کیلو در سال اعلام کرده است که این آمار با توجه به تغییر سبک غذاخوردن مردم نمی تواند صحیح باشد. تغییر جهت مدیران در راستای حمایت از واردات، کار پسندیده ای نیست.
وی در رابطه با میزان تولید برنج در کشور وآمارهای اعلام شده گفت: " مسئولان در ابتدای کار، تولید را کمتر از مقدار واقعی اعلام کنند تا در زمان تحویل صندلی ریاست مقداررا بالا برده و ادعا کنند حضور آن ها موجب رشد در فرایند تولید برنج در کشورشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز