خبرگزاری کار ایران

مدارک برقراری مستمری بازماندگان تامین اجتماعی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۸۰

درخواست بازماندگان مبنی بر تقاضای برقراری مستمری، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی بیمه شده متوفی و اصل و تصویر گواهی فوت بیمه شده که از سوی اداره ثبت احوال صادر شده باشد از مدارک و مستندات لازم برای مراجعه به شعبه و برقراری مستمری بازماندگان تامین اجتماعی است.

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی مدارک لازم برای برقراری و صدور حکم مستمری بازماندگان واجد شرایط را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «منصور آتشی» افزود: مستمری بازماندگان یکی از تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی است که به افراد بازمانده بیمه شده متوفی شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر که واجد شرایط لازم باشند، پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: درخواست بازماندگان مبنی بر تقاضای برقراری مستمری، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی بیمه شده متوفی و اصل و تصویر گواهی فوت بیمه شده که از سوی اداره ثبت احوال صادر شده باشد از مدارک و مستندات لازم برای مراجعه به شعبه و برقراری مستمری بازماندگان تامین اجتماعی است.

آتشی، همچنین اصل و تصویر سند رسمی ازدواج دائم همسر متوفی، اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی افراد تحت تکفل واجد شرایط(همسر، فرزندان، پدر و مادر یا شوهر تحت تکفل بیمه شده زن متوفی) و گواهی تحصیل معتبر و تأیید شده از سوی مراجع ذی صلاح برای فرزندان ذکور بیش از ۱۸ سال سن را از دیگر مدارک لازم برای برقراری مستمری بازماندگان تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط و ویژگی های پرداخت حق بیمه و یا فوت بیمه شده مدارک دیگری نیز ممکن است از سوی شعب سازمان تأمین اجتماعی اخذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز