خبرگزاری کار ایران

بعد از ۱۰ سال؛

چرا امسال سینماگران در شب قدر به مشهدمقدس نرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۶۷

۱۰۰ نفر از سینماگران هرسال در شب قدر به مشهد مقدس سفر می کردند اما این سفر امسال برگزار نشده است.

هر سال در آستانه شبهای قدر و به خصوص شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و وسومین شب از شب‌های قدر تعدادی از سینماگران به مشهد مقدس سفر می‌کردند اما این طرح امسال اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ تعدادی از سینماگران هر سال با همکاری نهادهای همچون خانه سینما، سازمان سینمایی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آستان قدس رضوی به مشهد مقدس سفر می‌کردند و مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در کنار حرم امام رضا(ع) برگزار می‌کردند.

امسال نیز قرار بود همزمان با ۳۰ تیرماه و شب ۲۳ ماه رمضان تعدای از سینماگران به مشهد سفر کنند اما متاسفانه بدلیل کمبود منابع مالی و گران شدن بی‌سابقه قیمت بلیط هواپیما این کار صورت نگرفته است.

هزینه سفر کاروان سینماگران به مشهد مقدس رقمی معادل ۶۰ میلیون تومان بوده است که قرار بوده بخشی از آن توسط سازمان سینمایی و بخشی دیگر توسط یک نهاد دیگر تقبل شود.

سازمان سینمایی سهم خود را پرداخته است اما نهادی که قرار بوده بقیه هزینه را تقبل کند حاضر به پرداخت این پول نشده است.

سال گذشته کاروانی زیارتی با حمایت حوزهٔ هنری، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و همکاری آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود و، حدود ۱۰۰ نفر از هنرمندان و مدیران همچون محمدمهدی عسگرپور، رضا می‌رکریمی، کمال تبریزی، عبدالحسن برزیده، حسین یاری، جواد نوروزبیگی، محمدرضا دلپاک، محمد پیرهادی، عزیزالله حمیدنژاد، کامران ملکی، جعفر صانعی‌مقدم، غلامرضا موسوی، مرتضی رزاق‌کریمی، سعید ابوطالب، محسن خان‌جهانی، محمد گبرلو، محمدحسین حقیقی و مدیرانی مانند محسن مومنی‌شریف - رییس حوزهٔ هنری -، احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران -، محمد حمزه‌زاده، فرید فرخنده‌کیش، امیر اسفندیاری، علیرضا رضاداد، ابراهیم داروغه‌زاده، محمدرضا جعفری‌جلوه و سهیل جهان‌بیگلری در این کاروان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز