خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر استرالیا:

روسیه در روند تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مالزیایی همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۸۶

محل سقوط هواپیما تحت کنترل و بخشی از خاک روسیه است، روسیه پشت سر جدایی‌طلبان قرار دارد و تقریبا واضح است که این هوایپما با یک سلاح ساخت روسیه هدف گرفته شده است. مسکو نمی‌تواند خود را در این ماجرا بی‌گناه جلوه دهد.

نخست‌وزیر استرالیا در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با انتقاد شدید از مقام‌های روسیه، از مسکو خواست تا در جریان تحقیقات برای روشن شدن آنچه در جریان سقوط هواپیما رخ داده است، همکاری کامل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «تونی ابوت» گفت: «روز شنبه از وزیر حمل و نقل روسیه خواستم تا دیداری داشته باشیم و به طور کاملا شفاف نگرانی و عدم رضایت خود را از آنچه رخ داده ابراز کردم. محل سقوط هواپیما تحت کنترل و بخشی از خاک روسیه است، روسیه پشت سر جدایی‌طلبان قرار دارد و تقریبا واضح است که این هوایپما با یک سلاح ساخت روسیه هدف گرفته شده است. مسکو نمی‌تواند خود را در این ماجرا بی‌گناه جلوه دهد.»

هم‌زمان، بیستمین کنفرانس بین‌المللی ایدز در شهر ملبورن استرالیا با یک دقیقه سکوت به یاد شش متخصص و پژوهشگر بیماری ایدز که در سقوط هواپیمای مالیزیایی در شرق اوکراین جان باختند، آغاز به کار کرد.

مراسم یادبودی نیز برای کشته شدگان این سانحه هوایی در کلیسای جامع شهر ملبورن با حضور مقام‌های ارشد استرالیا برگزار شد.
۲۸ نفر از سرنشینان کشته‌شده هواپیمای مالزی در شرق اوکراین، شهروندان استرالیا بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز