خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۷۳

این شورا در بیانیه‌ای که پس از جلسه اضطراری یکشنبه شب منتشر کرد، از افزایش تعداد تلفات در نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کرده و بار دیگر خواهان برقراری فوری آتش‌بس شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پشت درهای بسته اوضاع در نوار غزه و امکان برقراری آتش‌بس را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این شورا در بیانیه‌ای که پس از جلسه اضطراری یکشنبه شب منتشر کرد، از افزایش تعداد تلفات در نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کرده و بار دیگر خواهان برقراری فوری آتش‌بس شد.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد هم که به خاورمیانه سفر کرده است، خشونت‌های روز یکشنبه در منطقه شجاعیه غزه را «بی‌رحمانه» عنوان کرده و خواهان توقف عملیات نظامی اسرائیل شده است.

بیشتر از ۱۰۰ فلسطینی در خشونت‌های روز یکشنبه شهید شدند که بخش عمده‌ای از آن‌ها زن و کودک بودند.

حدود ۷۰ نفر از شهدا در حمله اسرائیل به منطقه شجاعیه جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که مقام‌های فلسطینی از شهادت ۳۴ فلسطینی دیگر در بمباران نوار غزه در یکشنبه شب و افزایش رقم شهدای فلسطینی به بیشتر از ۴۷۰ نفر خبر دادند.

ارتش اسرائیل هم کشته شدن ۱۳ نفر از سربازانش را در درگیری‌های نوار غزه تایید کرده است. رقم تلفات نظامی اسرائیل به ۱۸ نفر رسیده و دو غیرنظامی اسرائیلی هم در درگیری‌های دو هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا تائید کرده است که دو نفر از نظامیان کشته شده اسرائیلی، شهروند آمریکا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز