خبرگزاری کار ایران

به منظور کاهش هزینه ها ۴۱۵ کارمند بی‌بی‌سی اخراج می شوند

کد خبر : ۱۸۸۰۲۲

یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی برای کاهش تعداد کارکنان، استفاده بیشتر از تکنولوژی است و به دنبال آن قرار است ۱۹۵ شغل جدید ایجاد شود، اما برای اجرای این برنامه طولانی‌مدت‌، ۲۲۰ شغل تمام‌وقت در این شبکه از دست خواهد رفت

بی بی‌سی به دنبال اجرای برنامه صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون پوندی خود، ۴۱۵ نفر دیگر از کارمندانش را اخراج می‌کند تا بتواند تا سال ۲۰۱۷،۴۸ میلیون‌ پوند برای این شبکه ذخیره کند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا مدیران بی‌بی‌سی می‌گویند که حدود ۷۰ درصد هزینه‌های سالانه‌ این شبکه صرف کارمندان می‌شود.

این بنگاه خبری در حال حاضر ۸۴۰۰ نفر را در خدمت دارد که حدود ۵۰۰۰ نفر از آن‌ها خبرنگارانی هستند که در لندن‌، سراسر بریتانیا و خارج از این کشور فعالیت دارند.

یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی برای کاهش تعداد کارکنان، استفاده بیشتر از تکنولوژی است و به دنبال آن قرار است ۱۹۵ شغل جدید ایجاد شود، اما برای اجرای این برنامه طولانی‌مدت‌، ۲۲۰ شغل تمام‌وقت در این شبکه از دست خواهد رفت.

مدیران بی‌بی‌سی می‌گویند که حدود ۷۰ درصد هزینه‌های سالانه‌ این شبکه صرف کارمندان می‌شود. منتقدان معتقدند که این شکل اخراج کارمندان به پایین آمدن کیفیت برنامه‌ها منجر خواهد شد. همچنین پیش بینی می‌شود که اعلام خبر اخراج ۴۱۵ کارمند این شبکه، موج جدیدی از اعتراضات را در پیش داشته باشد.

لازم به یادآوری است، اخراج کارمندان این رسانه از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. بی‌بی‌سی بین سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ حدود ۱۴۰ نفر و سال گذشته ۷۵ نفر را اخراج کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز