خبرگزاری کار ایران

رئیس پردیس سینمایی قلهک پاسخ می‌دهد:

چرا پردیس‌های سینمایی ناموفق بودند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۲۱

ساخت پردیس‌ها برنامه‌ی سینماهای کشور برای همگامی با تکنولوژی بود اما حتی آنها هم در جذب مخاطب موفق عمل نکردند. پردیس‌ها قرار بود هزینه‌های سربار سینماها را کم کنند اما مشکل نبود فیلم خوب است.

پردیس‌های سینمایی به‌رغم اینکه قرار بود فروش در گیشه سینماها را تحت تاثیر قرار دهد، این‌گونه عمل نکرد. سیدجمال ساداتیان(رئیس پردیس سینمایی قلهک) عدم موفقیت پردیس‌ها را در نوع فیلم‌ها و فیلم‌های تک سالنی می‌داند.

ساداتیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره ضرورت پردیس‌های سینمایی گفت: وضعیت، نوع فیلمسازی و ترکیب مردم در همه دنیا باعثشد تا سینماها از تک سالنی بودن دربیایند و به یک مجموعه برسند.

او ادامه داد: با پیدایش اینترنت و همه‌گیر شدن تلویزیون این اتفاق در کشور ما هم تسری پیدا کرد و باعثشد سینمادارها به فکر این مسئله بیفتند که سینماهایشان را بازسازی کنند و به فکر پردیس‌های سینمایی بیفتند.

ساداتیان گفت: وجود پردیس‌های سینمایی هم هزینه‌های سربار سینما و پرسنلی و خدمات و آپاراتچی را کم می‌کند و هم قدرت انتخاب را برای مردم بالا می‌برد.

این تهیه‌کننده و سینمادار راجع به عدم موفقیت پردیس‌های سینمایی در کشور افزود: به نظرم این مسئله به خود فیلم‌ها برمی‌گردد. فیلم‌هایی که در سینماهای تک سالنی نمایش داده می‌شود؛ نمی‌توانند با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند حتی اگر در پردیس‌های سینمایی نمایش داده شوند.

او افزود: درست است که پردیس‌های سینمایی مدرن‌تر هستند اما باید بدانیم پردیس سینمایی تنها می‌تواند به مخاطب قدرت انتخاب بیشتری برای دیدن فیلم بدهد و نمی‌تواند مضمون فیلم‌ها را عوض کند. وقتی سینمای ما از نبود فیلم‌های خوب و فیلمنامه‌های معقول رنج می‌برد، قطع به یقین پردیس‌ها هم خالی از مخاطب می‌مانند.

ساداتیان گفت: گاهی فیلم‌های سینمایی خوبی در کشور ساخته می‌شود که با وجود نزدیکی سینماهای تک سالنی مردم ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری را صرف کنند اما فیلم مورد علاقه‌شان را در فضای مدرن‌تر و با کیفیت بهتر ببینند.

این تهیه‌کننده عدم پخش فیلم‌های خارجی در پردیس‌های سینمایی را به دلیل عدم وجود سالن‌های خوب در کشور دانست و گفت: در کشور ما سالن استاندارد بسیار کم وجود دارد و عدم پخش فیلم‌های خارجی در پردیس‌های سینمایی به ممیزی‌ها مربوط نمی‌شود و صرفا به خاطر کم بودن سالن‌های استاندارد است. ما نسبت به جمعیتی که داریم تعداد سالن‌های سینمایمان بسیار ناهمگون است و حتما باید تمهیدی اندیشیده شود.

تهیه‌کننده " چهارشنبه سوری " ادامه داد: باید اعتمادسازی صورت گیرد. فیلم‌هایی با مضمون خوب ساخته شود و مردم اطمینان کنند و به سینما بیایند آن وقت حتما ترجیح می‌دهند در یک فضای مدرن و خوب فیلم مورد علاقه‌شان را تماشا کنند اما تا وقتی که این اعتمادسازی اتفاقا نیفتاده است و مخاطب حاضر نیست فیلم‌ها را ببیند؛ دیگر تک سالنی بودن یا پردیس بودن در کلیت ماجرا تاثیری نمی‌گذارد.

ساداتیان با توجه به تک سالنی بودن سینمایش و اینکه نام پردیس سینمایی دارد؛ گفت: در واقع ما تنها " سینما تک " در ایران هستیم و یک مجموعه محسوب می‌شویم چراکه هم سالن ورزشی، رستوران و سالن نمایش داریم.

این سینمادار درباره اجرای تئاترهای کمدی در سینمایش گفت: به دلیل اینکه هزینه‌های سینما با فروش بلیت‌های فیلم‌هایی که نمایش می‌دهیم درنمی‌آید؛ تئاتر اجرا می‌رویم که بتوانیم هزینه‌های مصرفی سینما را تامین کنیم.

تهیه کننده " برف روی کاج‌ها " ادامه داد: شهرداری باید با تسهیلات و فرهنگسازی در بخش خصوصی آنها را مجاب کند که سالن‌های سینمایی بسازند و امید به بهره‌برداری‌اش داشته باشند، درضمن نویسنده‌ها و کارگردان‌ها هم باید با دقت و دغدغه بیشتری فیلم‌ها را بسازند تا مردم با سینماها آشتی کنند و این صنعت بتواند حداقل خرج خودش را دربیاورد.

او ادامه داد: چندی پیش شهرداری برای تشویق بخش خصوصی گفت که کسانی که سالن سینما بسازند برایشان معافیت تجاری قائل می‌شوند که البته این مسئله در مرحله عمل مسکوت ماند، اگر این اتفاق می‌افتتاد حتما سالن‌های بیشتری را شاهد بودیم.

ساداتیان گفت: از منطقه‌ی ونک تا تجریش که می‌دانیم در سبد خانواده‌ها حتما سینما، تئاتر و موسیقی قرار می‌گیرد؛ هیچ پردیسی را شاهد نیستیم، باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی تشویق شود و به سراغ ساخت سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی برود.

این تهیه‌کننده درباره اینکه چرا امسال طرح اذان تا اذان ماه مبارک رمضان نتیجه بخش نبود؛ گفت: مسابقات فوتبال و والیبال یکی از عواملی بود که باعثشد مردم خیلی برای دیدن فیلم‌ها راغب نباشند و متاسفانه باید بگویم هر اتفاقی در کشور ما در سال اولی که اتفاق می‌افتد برای مردم جذاب است و همین که یک سال از آن اتفاق می‌گذرد دیگر جذابیت روز اول را ندارد.

این تهیه‌کننده درباره مضمون فیلم‌هایی که در سینما تکش اکران می‌شود؛ گفت: ما از ارشاد به این شرط مجوز گرفتیم که فیلم‌هایی را پخش کنیم که برای دانشجویان و سینمابین‌های حرفه‌ای لازم است. این مسئله دغدغه شخص من هم هست در همه جای دنیا حتی در رشته پزشکی وقتی دانشجویان به صورت آکادمیک در دانشگاه درس می‌خوانند حتما باید فضایی داشته باشند تا کار عملی‌شان را نیز بالا ببرند به همین خاطر دانشجوی سینما هم لازم دارد ضمن اینکه درسش را می‌خواند بتواند در یک فضای حرفه‌ای فیلم‌ها را ببیند و با جزئیات تحلیل کند و توجهش به چیزی که می‌خواند درقالب تصویر هم بالا برود.

ساداتیان در پایان گفت: در " سینما تک " قلهک ۸۰ درصد فیلم‌های کلاسیک برای حرفه‌ای‌های سینما اکران می‌شود و فقط بیست درصد از فیلم‌های روز دنیا که در جهان سر و صدا به پا کرده است؛ اکران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز