خبرگزاری کار ایران

امیراحمدیان در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم مذاکره‌کننده توانسته زبان دیپلماسی را به زبان زور بچرباند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۳۱

مسائل فنی، حقوقی، اقتصادی و سیاسی در مذاکرات درهم تنیده است / در داخل کسانی که ساز مخالفت را کوک می‌کنند باید بدانند که همه ارکان حاکمیتی، حامی تیم مذاکره‌کننده هستند / اینکه وزرای ۱ + ۵ به وین می‌آیند، نشان از اهمیت این مذاکرات برای آنان دارد

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده توانسته زبان دیپلماسی را به زبان زور بچرباند و در یک جایگاه هم سطح با گروه ۱ + ۵ مذاکره کند.

بهرام امیراحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات وین ۶ گفت: اینکه گروه ۱ + ۵ مانند سابق لحن تهدیدآمیز نسبت به ایران ندارد و برای رسیدن به نتیجه و توافق مذاکرات را تمدید می‌کند نشان از یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران است که توانسته فضایی تفاهم‌آمیز ایجاد کند.

وی با اشاره به مذاکرات در دولت سابق اظهار داشت: در دوره قبل شاهد این گونه مذاکرات نبودیم و اینکه وزرای ۱ + ۵ به وین می‌آیند، نشان از اهمیت این مذاکرات برای آنان دارد و این در حالی است که در دوره قبل شاهد اینگونه مسائل نبودیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: تمدید مذاکرات برای حصول یک موافقتنامه که ناشی از بازی برد - برد باشد و عدم رویکرد خصومت‌آمیز در مذاکراتی که دارای پیچیدگی‌ها و سابقه تاریخی است، یک پیروزی است.

امیراحمدیان با اشاره به تحرکات برخی از جریانات داخلی برای تضعیف تیم مذاکره‌کننده یادآور شد: در داخل کسانی که ساز مخالفت را کوک می‌کنند باید بدانند که همه ارکان حاکمیتی، حامی تیم مذاکره‌کننده هستند که از جمله آنها مقام معظم رهبری است و باید توجه داشت که ما نیاز به یک فضای وحدت و همدلی داریم و نباید برخی محافل یک جو آشوب را ایجاد کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه قرار شده است در زمان تمدید شده مذاکرات تحریمی مجددا صورت نگیرد و ۲.۸ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود، خاطر نشان کرد: این مسئله نشان از آن دارد که تیم مذاکره‌کننده توانسته زبان دیپلماسی را به زبان زور بچرباند و در یک جایگاه هم سطح با آنها مذاکره کند و حداقل پیروزی این مسئله باقی ماندن قیمت دلار در سطح فعلی و ایجاد ثبات در وضعیت اقتصادی کشور است.

وی در خصوص تمدید مذاکرات نیز ابراز داشت: اینکه مذاکرات ادامه می‌یابد نشان از پیچیدگی مسئله دارد و مسائل فنی، حقوقی، اقتصادی و سیاسی در مذاکرات درهم تنیده است و اینطور نیست که مذاکرات به سادگی حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز