خبرگزاری کار ایران

جلالی در نشست خبری:

دولت در حال پیگیری برای رفتن به غزه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۳۳

روسای مجالس مالی، سودان، ‌ ترکیه، پاکستان، سوریه، عراق و رئیس مجلس ملی فلسطین از جمله شرکت‌کنندگان در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی مرتبا در حال پیگیری برای رفتن به غزه از طریق گذرگاه رفح در مصر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی امروز در نشست خبری اجلاس تروئیکا بین‌المجالس کشورهای اسلامی در دفاع از فلسطین طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه رژیم صهیونیستی مجددا حملات وحشی‌گرانه‌ای را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرده که البته چندین سال است که غزه در محاصره است و این محاصره یک محاصره کامل است و از ارسال امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک‌های بشر دوستانه ممانعت به عمل می‌آورند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در اوج گرفتاری‌هایی که در چندین سال گذشته علیه مردم غزه روا شده، باز در ماه مبارک رمضان در حالیکه مردم روزه‌دار هستند، شاهد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و حمله نظامی به این منطقه هستیم که در نتیجه آن صدها نفر و از آن جمله بخش زیادی از زنان و کودکان به شهادت رسیدند و جمعیت زیادی نیز مجروح شدند.

وی با یادآوری اینکه وضعیت مردم غزه به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی بسیار نامناسب است، تاکید کرد: ما در مقابل این جنایت با یک پدیده دیگری مواجه هستیم که از همه دردناک‌تر است و آن سکوت مجامع بین‌المللی است. لذا بسیاری از مقامات کشورهای قدرتمند دنیا در موضع‌گیری‌هایشان مظلومیت مردم فلسطین را نادیده گرفتند و به پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام موضع کردند.

نماینده مردم شاهرود همچنین گفت: دردآورتر این است که مجامع مربوط به کشورهای اسلامی هم در سکوت هستند و مردم غزه در این سکوت مرتب به شهادت می‌رسند و روز به روز وضعیت بغرنج‌تری را طی می‌کنند.

جلالی تصریح کرد: مجلس جمهوری اسلامی ایران و آقای لاریجانی که ریاست اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را بر عهده دارد، طبعا در این سکوت تعمدی مجامع بین‌المللی لازم است به عنوان یک کشور اسلامی که صدای مظلومیت مردم منطقه را می‌شنود، گام‌هایی را بردارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این مطلب افزود: یکی از کارهایی که در حمایت از مردم فلسطین انجام شد تشکیل اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی بود که متشکل از رئیس فعلی و رئیس قبلی از جمهوری سودان جمهوری مالی است.

وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با تماسی که با روسای این کشورها داشت، موافقت آنها را جلب کرد تا در تهران اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی برگزار شود و این اجلاس ان‌شاالله در روز سه‌شنبه هفته جاری در تهران برگزار خواهد شد.

جلالی همچنین از اعلام آمادگی هفت رئیس پارلمان کشورهای اسلامی در این اجلاس خبر داد و افزود: روسای مجالس مالی، سودان، ‌ ترکیه، پاکستان، سوریه، عراق و رئیس مجلس ملی فلسطین از جمله این شرکت‌کنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از کشور لبنان نیز در سطح یک هیات که رئیس مجلس در آن حضور ندارد، شرکت خواهند کرد و منتظر هستیم تا برخی کشورهای دیگر نیز خبر شرکت خود در این اجلاس را اعلام کنند.

وی بار دیگر خاطرنشان کرد: اجلاس مذکور روز سه‌شنبه به ریاست علی لاریجانی برگزار خواهد شد که در این اجلاس طبعا روسای مجالس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی خواهند کرد و بیانیه پایانی آماده خواهد شد و بعد از آن جلسه اختتامیه خواهد بود که بیانیه پایانی قرائت خواهد شد.

وی کشورهای الجزایر، کویت، عمان، امارات، قطر، عربستان، افغانستان، مالزی و اندونزی و تونس را از جمله کشورهایی اعلام کرد که از آنها برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بحثرفتن به غزه نیز گفت: گذرگاه رفح در حال حاضر کاملا بسته شده ولذا وضعیت برای رفتن به این منطقه از گذشته نیز بدتر شده و رفتن به این منطقه بستگی به این دارد که دولت مصر چقدر در این خصوص با ملت مظلوم غزه و جهان اسلام همکاری کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تنها از مسیر مصر و گذرگاه رفح می‌توان به غزه رفت و دولت به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

جلالی پیگیری‌های دولت را نسبت به بحثغزه بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: دولت روحانی مرتبا تماس‌هایی را برای رفتن به غزه با مصر داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز