خبرگزاری کار ایران

در جلسه اتاق فکر فرهنگی سازمان پدافند غزعامل تاکید شد:

در پدافند مردم‌محور ابزاری جز رسانه و راه‌حلی جز فرهنگ وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۸۵

سردار جلالی جداسازی مردم از حکومت را با محتوای سیاسی و فرهنگی، به‌عنوان محورهای اصلی کارکرد و فرهنگی دشمن به لحاظ تغییر باور و اندیشه مردم عنوان کرد و دفاع فرهنگی را دفاع از تمامیت نظام دانست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه اتاق فکر فرهنگی گفت: اداره کشور در شرایط بحران بدون یک رسانه پایدار و در اختیار، غیرممکن خواهد بود و برای حفظ انسجام و پیوستگی مردم و حکومت، ابزاری غیر از رسانه و راه حلی جز راه حل فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، به منظور تبیین سیاست‌ها و راهبردهای پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ، اتاق فکر معاونت فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل با حضور سردار جلالی رئیس سازمان و تنی چند از صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محبی معاون فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گزارشی از جلسات برگزار شده ارائه کرد.

در ادامه درباره موضوعاتی از جمله توجه به تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، تمرکز دشمن بر روی حوزه‌های آسیب‌پذیر در جنگ نرم، اقدامات دشمن در حوزه فضای مجازی، نبود متولی پدافند فرهنگی در کشور، تعیین اولویت‌ها، تعیین مؤلفه‌ها، نگاه راهبردی به مسائل فرهنگی، توجه به مسائل فرهنگی نسل آینده، لزوم راه‌اندازی قرارگاه پدافند فرهنگی، تبیین مفهوم واژه‌های ارتقاء مقاومت ملی، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری با توجه به جنگ‌های جدید، توجه به باورها و ذهنیت جوانان در فضای مجازی، متناسب‌سازی اقدامات پدافندی در مقابل تهدید دشمن بر باورهای مردم لزوم پدافند فرهنگی که پایداری کور را سست می‌کند و تمرکز و رصد نگاه دشمن در حوزه فکر و باور و توجه آینده‌نگرانه به این حوزه بحثو تبادل نظر شد.

حاضران در جلسه همچنین موضوعاتی همچون درباره تاکید مقام معظم رهبری بر سه عرصه در حوزه فرهنگی، یعنی پیوست فرهنگی برای همه طرح‌ها و برنامه‌ها، فرهنگ عمومی(سبک زندگی) یا جنگ باورها و سیاست‌های علمی و آموزشی، برشماری وظایف وظیفه سازمان پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ اعم از فرهنگ‌سازی مفاهیم پدافند غیرعامل، دفاع فرهنگی از کشور(هدایت افکار عمومی و مدیریت بحران در زمان جنگ) و دفاع همه‌جانبه در حوزه فرهنگ، توجه به مؤلفه‌های مفهوم خانواده، تمرکز بر مفهوم حجاب، مدیریت افکار عمومی و تعیین نقش سازمان در این مؤلفه‌ها، لزوم تدوین نقشه جامع فرهنگی و ابلاغ به دستگاه‌های فرهنگی توسط ستادکل نیروهای مسلح را بررسی کردند.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در این جلسه با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مصون‌سازی کشور، توجه به لایه‌های زیرساخت فرهنگی، مدیریت بحران و محتوایی و راهبردی مباحثفرهنگی را موجب پایداری کشور در برابر تهدید دانست و اظهار کرد: با توجه به تمرکز دشمن بر گره‌های اساسی، شناسایی و اقدامات پدافندی متناسب با آن ضروری است.

وی ارتباط بین مردم و حکومت را راهبرد اصلی عنوان کرد و مبنای اعلام وجود حکومت را رسانه دانست و از آن به عنوان یکی از ابزارهای جنگی و زبان گفتار دولت با مردم در زمان بحران نام برد و در ادامه خاطرنشان کرد: اداره کشور در شرایط بحران، بدون یک رسانه پایدار و در اختیار، غیرممکن خواهد بود.

جلالی، جداسازی مردم از حکومت را با محتوای سیاسی و فرهنگی، به‌عنوان محورهای اصلی کارکرد و فرهنگی دشمن به لحاظ تغییر باور و اندیشه مردم عنوان کرد و دفاع فرهنگی را دفاع از تمامیت نظام دانست.

در پایان این جلسه مقرر شد که ضمن رعایت جلوگیری از موازی‌کاری با دستگاه‌های فرهنگی نیروهای مسلح و کشور و تعیین خطوط فاصل، چارچوب‌های دفاع فرهنگی و رسالت سازمان پدافند غیرعامل مشخص شده و در جلسات آتی نیز به این موضوع توجه شود که در پدافند مردم‌محور، برای حفظ انسجام و پیوستگی مردم و حکومت ابزاری غیر از رسانه و راه حلی جز راه حل فرهنگی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز