خبرگزاری کار ایران

هروی در گفت و گو با ایلنا:

بحثبورسیه‌های غیرقانونی مطرح شده برای ما مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۵۷

در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا این ۳۰۰۲ دانشجویی که برای مقطع دکتری بورسیه شدند، بورسیه آنها از طریق قانون و آزمون بوده است یا بدون آزمون و با دور زدن قانون صورت گرفته است.

عضو کمیته بررسی‌کننده وضعیت بورسیه دانشجویان دکتری تصریح کرد: باید مشخص شود که چرا کسی که در آزمون دکتری شرکت می‌کند باید از یک رقابت سخت بگذرد اما " بورسیه‌های تبدیل به داخل " بر اساس یک فرآیند ساده تبدیل به دانشجوی دوره دکتری می‌شوند و برخلاف دانشجویان دوره دکتری بعد از فارغ‌التحصیلی با معدل‌های بسیار پایین استخدام هم می‌شوند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص با اشاره به بررسی وضعیت بورسیه دانشجویان دکتری گفت: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به بحثدوره‌های تحصیلات تکمیلی حساسیت خودش را خواهد داشت و طبیعتا برای ما مهم است که کسانی که در سطوح عالی به خصوص در دوره‌های دکتری تحصیل می‌کنند نحوه ورودشان چگونه بوده است.

وی ادامه داد: همان طور که بحثدانشجویان ستاره‌دار برای ما مهم بود بحثبورسیه‌های مطرح شده نیز برای ما مهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا این ۳۰۰۲ دانشجویی که برای مقطع دکتری بورسیه شدند، بورسیه آنها از طریق قانون و آزمون بوده است یا بدون آزمون و با دور زدن قانون صورت گرفته است.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من تصور می‌کنم که کمیته تحقیقات خود را انجام داده و در حال حاضر باید همفکری کنند و به یک وحدت رویه برسند و مباحثرا مطرح کنند.

هروی با بیان اینکه برای من نیز خیلی چیزها محرز است، بیان کرد: طبیعتا بعد از اعلام کمیته نظرم را به رسانه‌ها خواهم گفت.

این عضو کمیته بررسی‌کننده وضعیت بورسیه دانشجویان دکتری تاکید کرد: شاید یکی از مهمترین مباحثی که مطرح شده ظرفیت آزمون باشد که بر این اساس علاوه بر آزمون دکتری بحثورودی‌ها نیز برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: واژه یا صیغه‌ای جدیدی که با عنوان " تبدیل شدن به داخل " مطرح شده باید محرز گردد که آیا این به معنای کار موازی با آزمون دکتری بوده یا خیر و چنانچه این موضوع موازی با آزمون دکتری است باید مشخص شود که چرا کسی که در آزمون دکتری شرکت می‌کند باید از یک رقابت سخت بگذرد اما " بورسیه‌های تبدیل به داخل " بر اساس یک فرآیند ساده تبدیل به دانشجوی دوره دکتری می‌شوند و برخلاف دانشجویان دوره دکتری بعد از فارغ‌التحصیلی با معدل‌های بسیار پایین استخدام هم می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز