خبرگزاری کار ایران

مخالفت شورای عالی کار با حذف حق بیمه از مزایای «بن» درست نبود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۶۹

مطرح شدن این موضوع در جلسه شورای عالی کار تخلف محسوب می‌شود / در جلسه شورای عالی‌کار به‌عنوان نمایندگان کارگری هیچ اثری از تعامل سه جانبه‌گرائی ندیدیم.

عضو کارگری شورای‌عالی کار از عملکرد شورای‌عال کار و نمایندگان کارگری عضو شورای عالی در خصوص منفعل بودن نسبت به لغو کسر بیمه از بن کارگری اظهار تأسف و نگرانی کرد.

«محمدرضا بقائیان» در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: لغو حق بیمه از بن کارگری مصوب شورای‌عالی کار نبوده است که بخواهد توسط شورا نیز لغو شود.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: هنگامی‌که این موضوع در جلسه شورای عالی مطرح می‌شود، تخلف محسوب می‌شود.

بقائیان با اظهار تأسف از این موضوع که نامه‌ کارفرمایان مبنی بر درخواست لغو حق بیمه بن کارگری در اندک زمانی بررسی و به تصویب رسید، بیان کرد: رسیدگی به مشکلات کارگران در خصوص قراردادهای سفید امضاء، ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع و مشاغل سخت و زیان‌آور مدت مدیدی است که بی توجه مانده است.

این فعال کارگری اظهار داشت: متأسفانه در جلسه شورای عالی‌کار ما از یک سو به عنوان نمایندگان کارگری هیچ اثری از تعامل سه جانبه‌گرائی ندیدیم و از سوی دیگر نمایندگان کارگری حاضر در جلسه نیز کاملاً منفعلانه عمل کردند.

بقائیان با اظهار تأسف و ناامیدی از عملکرد شورای‌عالی کار ادامه داد: لغو کسر بیمه از بن کارگری دست کارفرمایانی که اقدام به قراردادهای سفید امضاء با کارگران شاغل کارگاه‌های کوچک می‌کنند را باز می‌گذارد.

عضو کارگری شورای‌عالی کار ضمن اشاره به این موضوع که لغو کسر بیمه بر مستمری کارگرانی که در دوسال پایانی کار خود به سر می‌برند، ظلم آشکار است، افزود: اخطار این موضوع توسط ما در شورای عالی‌کار حتی مورد توجه نیز قرار نگرفت.

بقائیان در خاتمه با بیان این موضوع که وقتی دفاعیات شمار اندکی از نمایندگان کارگری تأثیری بر نظر مجریان نداشته و نقش آنان تنها هنگام رای‌گیری(ماشین امضاء) آشکار می‌شود، افزود: حتی پیشنهادات نمایندگان نیز هیچ مورد توجه قرار نمی‌گیرد و با این کار حس سرخوردگی و بی‌خاصیتی بر این قشر مستولی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز