خبرگزاری کار ایران

نبویان در همایش خط قرمز مطرح کرد:

تعطیلی فردو یعنی عقب نشینی از خط قرمز نظام / کشورهای غربی بربر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۵۳

ما در مرحله اول مذاکرات ۹۵ درصد از دستاوردهای هسته‌ای را دادیم و چیزی از تحریم‌ها هم کاسته نشد و آنها در برابر این سوال که ما چه چیزی را به دست آورده‌ایم می‌گفتند خانم اشتون به تهران آمد و این دستاورد کمی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان در همایش «خط قرمز» که در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است، گفت: جنگ ما با سران کفر یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که بدترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده‌اند و این دولت نیز با شعار برداشتن تحریم ها بر سر کار آمده است به خاطر چیست؟ قطعا این جنگ به خاطر مسئله هسته‌ای نیست.

وی با اشاره به داشتن سلاح هسته‌ای توسط کشورهای منطقه اظهار داشت: چرا با این کشورها برخوردی نمی‌شود؟ باید پرسید چه زمانی سران کفر از مشکل آفرینی دست بر می‌دارند؟ باید بگویم آنها زمانی از مشکل آفرینی دست بر می دارند که ما دست از اسلام برداریم.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه امام خمینی گفته است که جنگ ما با سران کفر جنگ یک مکتب علیه تمامی ظلم و جور است، خاطر نشان کرد: رهبری در جلسات‌شان بیان کرده‌اند که تهدیدهای اقتصادی تبدیل به یک جنگ تمام عیار شده که علتش نه مسئله هسته‌ای و حقوق بشر بلکه استقلال‌خواهی و حرف نوی ما براساس ایستادگی اسلامی است.

نبویان اولین خط قرمز را ایستادگی بر اسلام دانست و ادامه داد: ما به خاطر چه چیز به سراغ مذاکره رفتیم؟ قطعا فرانسه و آمریکا بخاطر ضعف بر سر مذاکره آمده‌اند و هر وقت از ضعف خارج شوند میز مذاکره را ترک می‌کنند و توافق‌نامه را زیر پا می‌گذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین اصل در مذاکرات بدبینی و تنفر از دنیای کفر است یادآور شد: مذاکره کنندگان باید بدبین باشند و اصل را بر دشمنی و فریبکاری آنها بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه راه پیروزی ما صرفا مقاومت است ابراز داشت: در حملات اخیر غزه چه کسی از رژیم صهیونیستی دفاع می کند؟ مگر نه اینکه همین سران کفر هستند که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند پس چطور می توان به آنها اعتماد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: آمریکا و کشورهای غربی بربر هستند و دنیای پیشرفته نیستند و آمال ما رسیدن به آنها نیست.

نبویان با بیان اینکه عزت ما در ارتباط با سران کفر نیست تاکید کرد: ما نباید چشم امید به دست آمریکا و سران کفر داشته باشیم. ما در مرحله اول مذاکرات ۹۵ درصد از دستاوردهای هسته‌ای را دادیم و چیزی از تحریم‌ها هم کاسته نشد و آنها در برابر این سوال که ما چه چیزی را به دست آورده‌ایم می‌گفتند خانم اشتون به تهران آمد و این دستاورد کمی نیست.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند رهبری واو تا واو مذاکرات را در جریان است اما این طور نیست، تصریح کرد: رهبری صریحا گفتند که من در جزئیات مذاکرات مداخله نمی‌کنم.

نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی در ادامه به دیدار کارکنان و مدیران سازمان انرژی اتمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در آن دیدار خط قرمزها را روشن کردند و اولین خط قرمز را ادامه راه با جدیت و قدرت دانستند و این یعنی اینکه عقب نشینی و کم کردن سرعت در مقابل خطوط قرمز است.

وی ادامه داد: دومین خط قرمز این است که فعالیت‌های هسته‌ای در بخش تحقیق و توسعه نباید کاهش و متوقف شود ولی خبرهای خوشی به گوش نمی‌رسد. سومین خط قرمز نیز معتارف بودن روابط ما با آژانس است ولی روابط آنها با ما متعارف نیست.

نبویان چهارمین خط قرمز را عدم تعطیل شدن دستاوردهای هسته ای اعلام کرد و گفت: در فرودو و آب سنگین اراک چه خبر است؟ تولید ایزوتوپ در فردو یعنی تعطیلی آنجا و تعطیلی فردو یعنی عقب نشینی از خط قرمز نظام و حقوق و دستاوردهای ملت ایران.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز