خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشیت خبری: / ۴ /

داعش در کشور فعالیت ندارد / فعالیت فیسبوکی عنوان مجرمانه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۱۵

طبیعی است هر جریان ضدامنیتی و انتظامی تحت اشراف نیروهای اطلاعاتی است و اگر لازم باشد دستگیر می‌شوند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ما عنوان مجرمانه‌ای تحت عنوان فعالیت فیسبوکی نداریم و در هیچ یک از پرونده‌ها چه در مرحله مقدماتی و صدور کیفر خواست، ‌چه در مرحله بدوی و چه در تجدیدنظر چنین عنوان مجرمانه‌ای در احکام دیده نمی‌شود. ممکن است از طریق فیسبوک و یا هر شبکه اجتماعی دیگر افراد مرتکب جرائمی شوند که در اینصورت به خاطر آن جرائم که از طریق فیسبوک رخ داده است، مورد رسیدگی و مجازات قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص برخی اخبار مبنی بر افزایش ناامنی در مرزهای شرقی و اعلام حضور نیروهای داعش در منطقه سیستان و بلوچستان گفت: بحمدلله و به لطف خداوند و باتلاش و همکاری دستگاه‌های امنیتی و نظامی با وجود اینکه در کشورهای همسایه ما ناامنی وجود دارد، کشور ما از امنیت کاملی برخودار بوده و اینگونه گروه‌ها هیچ گونه فعالیتی در کشور ندارند.

دادستان کل کشور ادامه داد: طبیعی است هر جریان ضدامنیتی و انتظامی تحت اشراف نیروهای اطلاعاتی است و اگر لازم باشد دستگیر می‌شوند. امنیت در کل کشور و همان استانی که ذکر کردید وجود دارد و گروهی تحت عنوانی که اعلام کردید در کشور مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضیعت پرونده مدیر عامل سابق بانک ملی و دیدار قاضی سراج با رئیس آمبودزمان کانادا برای انتقال این متهم به کشور گفت: قوه قضاییه و برخی دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت خارجه و اینترپل برای بازگرداندن این متهم در تلاش هستند. ما ناامید نیستیم. اما تاکنون اقدام مهمی از سوی آن کشور در این ارتباط انجام نشده واتفاق خاصی هم نیفتاده است و این پرونده هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر خبر محکومیت ۸ جوان به ۱۲۷ سال حبس به دلیل فعالیت فیسبوکی گفت: ما عنوان مجرمانه‌ای تحت عنوان فعالیت فیسبوکی نداریم و در هیچ یک از پرونده‌ها چه در مرحله مقدماتی و صدور کیفر خواست، ‌چه در مرحله بدوی و چه در تجدیدنظر چنین عنوان مجرمانه‌ای در احکام دیده نمی‌شود. ممکن است از طریق فیسبوک و یا هر شبکه اجتماعی دیگر افراد مرتکب جرائمی شوند که در اینصورت به خاطر آن جرائم که از طریق فیسبوک رخ داده است، مورد رسیدگی و مجازات قرار می‌گیرند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه فیسبوک همچنان فیلتر است و کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه آن را رفع فیلتر نکرده است، ا ظهار کرد: از شبکه‌های اجتماعی استفاده صحیح و غلط می‌توان انجام داد و کسی با شبکه‌های اجتماعی مخالفتی ندارد. اما از طریق آن بعضا اقداماتی علیه امنیت، ‌ عفت عمومی و اخلاق صورت می‌گیرد که باید دست‌اندرکاران به فکر باشند که اگر این کار نشوند قطعا کشور ضرر خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه به عقیده برخی از حقوقدانان این کارگروه اداری بوده و نمی‌تواند حکم قضایی دهد، گفت: کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه طبق قانون جرائم رایانه‌ای مصوب تیرماه ۸۸ تشکیل و اجرایی شده است. این کارگروه ۱۲ عضو دارد که ۶ عضو آن از دولت بوده و ریاست آن بر عهده دادستان کل کشور است و آقای خرم‌آبادی نیز به عنوان دبیر این کمیته در جلسات حضور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز