خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به نحوه واگذاری زمین‌های معدن صورت گرفت؛

کارگران ذغال سنگ البرز شرقی صبح امروز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۱۱

صبح امروز دوشنبه(۲۳ تیر ماه) بیش از هزار کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی(واقع در منطقه طرزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی این معدن وهمچنین واگذاری زمینهای در تملک آن به شهرداری که بدون اطلاع کارگران صورت گرفته است در محوطه معدن تجمع کردند.

بیش از هزار کارگر معدن ذغال سنگ البرز شرقی در واکنش به بی‌توجه‌ای مسئولان در خصوص واگذاری ۴۲ هکتار از زمین‌های این معدن به شهرداری شاهرود که درادامه سیاست خصوصی سازی این معدن صورت گرفته است، صبح امروز دست از کار کشیده و در محوطه معدن و در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

«رحمان عجم» نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز دوشنبه(۲۳ تیر ماه) بیش از هزار کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی(واقع در منطقه طرزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی این معدن وهمچنین واگذاری زمینهای در تملک آن به شهرداری که بدون اطلاع کارگران صورت گرفته است دست از کار کشیده ودر محوطه معدن تجمع کردند.

او گفت: سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد، این درحالیست که ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان به ۱۳۹۲ نفر از کارگران تعلق دارد.

عجم افزود: علاوه بر آن سازمان خصوصی سازی در ادامه ۴۲ هکتار از زمین‌های تحت مالکیت این معدن را که در مرکز شهر شاهرود واقع شده بدون اطلاع کارگران به شهرداری واگذار کرده است.

او با بیان اینکه اگر این موضوع به اطلاع کارگران می‌رسید کارگران می‌توانستند این املاک را با شرایطی که برای شهرداری در نظر گرفته شده است مطالبه کنند.

به گفته وی، با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است مانع خصوصی سازی این معدن وواگذاری ۴۲ هکتار از زمینهای این واحد به شهرداری شوند اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده وسکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن البرز شرقی در خاتمه تصریح کرد: این حق کارگران البرز شرقی است که بخواهند بابت وصول طلب خود مالک بخشی از این زمین‌ها باشند اما متاسفانه بدون اطلاع کارگران مراحل واگذاریاین زمین‌ها به شهرداری درحال انجام است.

توضیحات کارفرما
در همین رابطه آقای «ربیعی‌نژاد» مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی ضمن تایید تجمع اعتراضی کارگران این معدن بر علیه واگذاری املاک این واحد معدنی به شهرداری، گفت: اعتراض صنفی کارگران البرز شرقی بمدت نیم ساعت بود که با وعده پیگیری هم اکنون خاتمه یافته است.

او با بیان اینکه هم اکنون همه کارگران معدن البرز شرقی مشغول به کار هستند و اعتراض آنان خاتمه یافته است افزود: به کارگران قول داده‌ایم پیگیر ۵ درصد سهام تدریجی آنان وهم چنین در زمینه واگذاری زمینهای تحت تملک معدن به کارگران تمام تلاش خود را انجام دهیم.

ربیعی‌نژاد در زمینه خصوصی سازی معدن البرز شرقی گفت: در ابتدا کارگران مخالف واگذاری سهام این معدن به شرکت فولاد اصفهان بودند که در ‌‌نهایت با توجیه آنان این مسئله منتفی شد، اما انچه امروز مورد اعتراض کارگران است مسئله فروش زمین‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آنهم از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز