خبرگزاری کار ایران

محجوب در نطق میان دستور:

تامین اجتماعی نباید حیاط خلوت صاحبان قدرت شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۹۹

بیایید تورم را از فقرا بگیرید و به ثروتمندان هدیه کنید چرا از جیب فقرا و کارگران از راه تورم به ثروتمندان می‌بخشید.

رییس فراکسیون کارگری با تاکید براینکه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و نتیجه آن باید چراغ راه مدیران تامین اجتماعی باشد، ‌خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر قضایی به این پرونده شد و گفت: تامین اجتماعی نباید حیات خلوت صاحبان قدرت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و برکات این ماه گفت: رمضان را باید فرصتی بشماریم تا همانطور که خداوند محرومان را یاد کرده است ما نیز به یاد محرومان و آنهایی باشیم که به جز ایمان به خدا هیچ ندارند و سفره‌هایشان خالی است و گاه حتی ناتوان از یک وعده غذای گرم هستند..

وی ادامه داد: پس ای آنهایی که می‌توانید و دارید بخشش کافی نیست به کسوت فقرا درآیید گرسنگی بکشید و تشنگی تجربه کنید و کارگران و روستائیان و همه افرادی که هیچ در خانه جز ایمان ندارند را فراموش نکنید.

نماینده مردم تهران، ‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: باشد تا در ماه مبارک رمضان بتوانیم درس‌های اقتصاد مقاومتی را زمزمه و تکرار کنیم و ایستادگی را همانگونه که رهبر معظم‌مان فرمودند آموخته باشیم تا بتوانیم در تمامی سال ره توشه مقاومت را در ضمیر پیدا و پنهان داشته باشیم.

محجوب با اشاره به هفته تامین اجتماعی گفت: این هفته و این برهه بر دست انداکاران تامین اجتماعی مبارک و گرامی باد اما باید به یاد داشته باشیم که تبریک این ایام جزء با پایبندی بر اجرای قوانین تامین اجتماعی نیاز به اقدام دیگری ندارد. پاسداری از تامین اجتماعی یعنی اینکه پاسدار حقوق فقرا، ‌کارگران، کشاورزان، ‌کارمندان و بازنشستگان باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ضمن بیان این مطلب که امیدوارم تذکرهای من در این زمینه مثمرثمر باشد گفت: بحثدرمان در سازمان تامین اجتماعی جزء لاینفک این سازمان است. من از همین جا به همه آنهایی که دندان‌تیز کردند و اعلام می‌کنند که بیمارستان‌های کارگران باید بخشی از ثروت عمومی درمان شود، مخالفت خود و کارگران را اعلام می‌دارم.

وی درباره صندوق تامین اجتماعی نیز افزود: این صندوق یک صندوق بین نسلی است که انتظار داریم توسط مجلس، دولت و دست‌اندرکاران حمایت شود. این صندوق به همه نسل‌ها تعلق دارد گردانندگان صندوق‌های تامین اجتماعی باید صندوق را در خدمت کارگران بدانند و به تعهدات تاریخی و قانونی خود براساس قانون عمل و توجه کنند.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به قوانین موجود برای بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مبنی بر بیمه شدن کارکنان، ‌کارگران و از کارافتادگان باید هر چه سریع‌تر به سازمان تامین اجتماعی ارائه و عملی گردد.

وی همچنین افزود: نباید تجربه شش مدیر عامل در هشت سال یکبار دیگر در این سازمان تکرار شود و نباید تامین اجتماعی حیاط خلوت صاحبان قدرت شود.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این گزارش باید چراغ راه مدیران این سازمان باشد و برخورد قضایی و اداری نیز باید هر چه زودتر با متخلفان آغاز گردد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با بیان این موضوع که مدیران صندوق تامین اجتماعی باید خود را خدام ضعیف‌ترین‌ها بدانند افزود: تامین اجتماعی یعنی حفاظت و حراست از ضعفا.

محجوب در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اضافه کرد: این قانون که با وجود نص قانون سالانه بودجه و موارد تخصیص یافته باید آنطور که بازنشستگان انتظار دارند عملی گردد وقانون بیمه بیکاری برای جویدگان کار توسط شورای عالی کار به تصویب نهایی رسیده و می توان گامی باشد در مسیر تکمیل تامین اجتماعی.

رییس فراکسیون کارگری مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فهرست مسائل و مشکلات کارگران درکشور توضیح داد: بحثمعیشت متاسفانه هنوز مهمترین دغدغه کارگران است با اینکه حقوق حقوق بگیران و خصوصا حداقل بگیران باید مورد توجه همگان باشد.

محجوب ادامه داد: اگر چه حرکت دولت در مسیر کاهش شتاب تورم است اما باید بدانیم آنها که حقوق‌های کوچک‌تر می‌گیرند دیگر تاب مقاومت ندارند. بیایید تورم را از فقرا بگیرید و به ثروتمندان هدیه کنید چرا از جیب فقرا و کارگران از راه تورم به ثروتمندان می‌بخشید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی چراغ راه کارگران محسوب می‌شود افزود: انتظار داریم که گردانندگان تولید ملی بر کار ایرانی و محور نیروی انسانی احترام به حقوق کارگران و کارآفرینان را امری سرسری و روزمره نشمرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز