خبرگزاری کار ایران

قائید رحمت در واکنش به درخواست اجرای حکم ممنوع التصویر شدن خاتمی:

نمایندگان مسئله‌ای را تقاضا کرده‌اند که قانون تائید نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۲۱

بهتر است که در شرایط حساس کنونی همه یکپارچه و یکدست به وحدت و برادری توجه کنیم و اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم و اجازه دهیم اگر تخلفی هم صورت می‌گیرد مراجع مربوطه خصوصا قوه محترم قضاییه به موضوع رسیدگی کند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چنانچه حکمی در خصوص ممنوع الخروجی و ممنوع التصویری خاتمی وجود نداشته باشد طبیعی است که به هیچ عنوان با درخواست نمایندگان نمی‌شود چنین درخواستی را اجرا کرد؛ در واقع نمایندگان مجلس چیزی را درخواست کرده‌اند که قانون تایید نکرده و من هم اطلاعی ندارم که در جایی چنین حکمی صادر شده باشد.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص درخواست ۹ نفر از نمایندگان مجلس در رابطه با اجرای حکم ممنوع‌الخروجی و ممنوع التصویر و بیان شدن محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین اظهار داشت: اگر مراجع قانونی و قضایی چنین حکمی را تعیین کرده باشند طبیعی است که قانون باید برای همه به صورت یکسان اجرا شود اما چنانچه مصوبه و رای وحکمی در این خصوص وجود نداشته باشد طبیعی است که به هیچ عنوان با چنین درخواست‌هایی نمی‌شود چنین حکمی را اجرا کرد؛ در واقع نمایندگان مجلس چیزی را درخواست کرده‌اند که قانون تایید نکرده و من هم اطلاعی ندارم که در جایی چنین حکمی صادر شده باشد.

نماینده درود و ازنا ادامه داد: بهتر است که در شرایط حساس کنونی همه یکپارچه و یکدست به وحدت و برادری توجه کنیم و اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم و اجازه دهیم اگر تخلفی هم صورت می‌گیرد مراجع مربوطه خصوصا قوه قضاییه به موضوع رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید به این موضوع رسیدگی کند و اجازه ندهد که این موضوع در ابهام بماند تاکید کرد: اگر این مساله در ابهام باقی بماند طبیعی است که در مورد آن شایعات و اختلافاتی ایجاد می‌شود و به نفع اتحاد و وحدت ملی و امنیت ملی نیست.

قائید رحمت همچنین در ارزیابی خود از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این مراسم سخنان دقیق و صریحی را مطرح کردند، اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم بیشتر جنبه تاکیدی داشت و به تعبیر خود ایشان در این مقطع که در واقع یک پیچ تاریخی است همه باید تلاش کنیم که به زیبایی از این مرحله گذار عبور کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به بحثتهدیدها و تحریم‌ها و خصوصا مذاکرات هسته‌ای حمایت‌ خودشان را از دولت به مانند دولت‌های گذشته اعلام کردند و تیم‌های مذاکره‌کننده را مورد اعتماد خودشان دانستند.

وی با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری نگاه بلندی است، افزود: از سخنان مقام معظم رهبری اینطور برمی‌آید که نباید در پی ایجاد تنش و اختلاف بین گروه‌های مختلف سیاسی بود و به ویژه گروه‌های سیاسی باید به این مهم توجه داشته باشند که مطابق قانون حرکت کنند و اجازه دهند دولت قانونی و منتخب مردم کارش را به درستی انجام دهد.

قائید رحمت تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک بار دیگر این موضوع را که باید از تفرقه افکنی میان مسئولین پرهیز کرد به صورت شفاف اعلام کردند و حمایت خود را نیز صراحتا از دولت اعلام کردند تا مجلس و دولت وظایف خود را به درستی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز